Netylant diskusijoms apie mokslų metų trumpinimą: LŠDPS teigimu, tinkamos sąlygos mokykloje – šimtmečio projektas

2025-05-06

Netyla diskusijos dėl siūlymo trumpinti mokslo metus.  Kai LRT užsakymu bendrovės ,,Baltijos tyrimai” atlikta apklausa rodo, kad beveik du trečdaliai respondentų pritaria, kad Lietuvoje būtų trumpinami mokslo metai, o didžioji dalis mokytojų  (dažniausiai mokytojai praktikai iš valstybinių mokyklų) sako, kad pailgėję mokslo metai yra labai negerai (ir ne todėl, kad nenorėtų dirbti. o todėl, kad normalų ugdymo procesą birželio mėnesį užtikrinti sudėtinga), dalis politikų ir valdininkų šį siūlymą kritikuoja, o Lietuvos švietimo taryba siūlo, kad mokslo metai liktų tokios pačios trukmės, kaip yra dabar, tačiau, atsižvelgiant į iššūkius, kuriuos įvardija mokyklos, „dienų dėliojimas galėtų būti lankstesnis“. 

Primename, jog š. m. kovo 20 d. LŠDPS Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga  oficialiai kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją ir į Vyriausybę dėl mokslo metų trumpinimo. Gautas  Švietimo ministerijos raštas, kad bus atsižvelgiama į šį pasiūlymą – svarstoma pradinukams ir  5-10 klasių moksleiviams mokslo metus trumpinti penkiomis dienomis. 

Per tą laikotarpį  LŠDPS atstovai  davė daugybę interviu žiniaskaidoje, dalyvavo daugybėje laidų. Pateikiame pastarosios savaitės interviu apžvalgą šia tema. 

,,Yra nusikaltimas vaikus laikyti mokyklose, kai nevyksta sklandus ugdymo procesas”

LŠDPS pirmininkas Andrius Navickas TV3 Žinioms sako, jog  yra nusikaltimas vaikus laikyti mokyklose, kai nevyksta sklandus ugdymo procesas.

,,Rastų ir gerų stovyklų, galbūt galimybė atsirastų vaikams ir dirbti vasarą arba skaityti geriau knygas kažkur prie ežero ar važiuoti pas senelius“, – komentuoja Andrius Navickas.

,,Birželį mokymasis tik  imituojamas”

LŠDPS pirmininko pavaduotoja Lilija Bručkienė LRT TV  sako, kad mokymasis nuo birželio tik  imituojamas. 

 ,,Mes nustotume imituoti mokymąsi, nes birželio mėnesį, aš paskaičiavau, mūsų mokykloje mes į pamokas įeinam tradiciniu būdu mokytis tik 2 dienas”,  -sako L. Bručkienė. 

Nuogąstaujant,  kad ne visi tėvai gali pasirūpinti tinkamu vaikų užimtumu, LŠDPS atstovė ragina tai spręsti nekeičiant mokso metųų trukmės: ,,Kalbama apie tam tikras paslaugas, kurias suteikti turėtų mokykla šeimai, kad būtų kur saugiai padėti vaikus.  Bet tada reikia įvardinti šias problemas ir jas spręsti kartu”. 

 ,, Tinkamos sąlygos mokyklose – šimtmečio projektas”

LRT RADIJO dienos informacinėje laidoje ,,Lietuvos diena” LŠDPS pirmininkas Andrius Navickas, kalbėdamas apie profesinės organizacijos kreipimąsi į Švietimo ministeriją bei Vyriausybę dėl mokslo metų trumpinimo, patikslino, kad  LŠDPS kreipėsi į Švietimo ministeriją ir Vyriausybę ne dėl mokslo metų trumpinimo, nes mokslo metai įprastai ir buvo daug trumpesni ( jie buvo pailginti keletą kartų, ir tie bandymai niekad nepasiteisino), o grąžinimo  į buvusią trukmę. Jis taip pat džiaugėsi ir vertina Švietimo ministerijos įsiklausymą į bendruomenę,  į visuomenę,  taip pat visuomenė irgi aktyviai dalyvauja diskusijoje, nes visuomenės argumentai labai svarbūs

 Taip pat A. Navickas nesutinka, kad ilgiau mokytis yra geriau.

,,Tikrai negalima sutikti, kad ilgiau yra geriau. Nu, tai čia kas per argumentas? Tai jeigu visą parą mokysimės, tai bus geriau. Taigi visur turi būti balansas, turim matyti, kas už lango, jeigu karšta. <…> Iš tikrųjų net nėra techninis klausimas nupirkti kondicionierius. Iš tikrųjų reikia keisti visas infrastruktūras ir instaliacijas.  <…> Tai šimtmečio turbūt projektas, kurio tikrai niekas neįgyvendino. Aišku, kodėl per septynerius metus dabar ir jo niekas ir neketino įgyvendinti, nes čia sudėtingi techniniai dalykai ir pinigų reikalaujantis  procesas”, – sakė A. Navickas.