LŠDPS pirmininko A. Navicko interviu apie mokslo metų trumpinimą apžvalga (LRT ,,Lietuva kalba”, Delfi TV, TV3, Alfa TV, Žinių radijas)

2025-04-13

Kaip jau esame minėję, LŠDPS kreipimasis kovo 20 d. dėl mokslo metų trumpinimo bent iki birželio 10 d. sukėlė labai audringą reakciją – vieni pritaria tai idėjai, dalis ją kritikuoja. LŠDPS pirmininkas Andrius Navickas ir šias pastarąsias savaites  davė daugybę interviu  televizijoms ir radijui. 

Pateikiame LŠDPS pirmininko A. Navicko duotų  interviu apžvalgą. 

  • Žinių radijas. Dienos klausimas. Tema: ,,Kodėl norima trumpinti mokslo metus?” (ved.  žurnalistas Aurimas Perednis), 2025-04-01

Švietimo darbuotojų profesinė sąjunga kritikuoja dabartinę mokslo metų trukmę. Teigiama, kad birželio mėnesį ugdymas tampa formaliu, imitaciniu – mokiniai esą daugiau laiko praleidžia prižiūrimi nei mokydamiesi. Siūloma mokslo metus vykdyti bent iki birželio 10 dienos. Ką duotų trumpesni mokslo metai? Ar tai reikštų kokybiškesnį ugdymą?

Diskutuoja: Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Jonas Petkevičius, Lietuvos tėvų forumo tarybos pirmininkas Kęstutis Mikolajūnas.

,,Esame ir mokytojai, ir tėvai, tą situaciją matėme, ir patys patyrėme ne vienerius metus. Ir anksčiau buvo bandymų, bet nepasiteisindavo.  Dar  kai  mes buvome moksleiviai  taip pat  buvo ilgesni mokslo metai , ir paskui vėl buvo grįžtama prie to pačio. Tai iš tikrųjų tie argumentai, kuriais buvo grindžiama ugdymo kokybė mokytis ilgesnį laiką,  išdėstyti medžiagą per ilgesnį laiką,  mums iš karto buvo labai abejotini ir to negali būti. <…> Žinome, kas mokykloje vyksta birželio mėnesį – egzaminų sesijos, kuriuose dalyvauja nuo pradinių klasių mokytojų iki abiturientų mokytojų. <…> Tėvai, kurie sako, o kaip su vaikų užimtumu, nuoširdžiai  reikia susitarti su jais dėl ugdymo formų.<…>  Mokytojams netrumpėja darbo diena.  Galima papildyti ugdyną neformaliomis ugdymo formomis. <…>Mokykloss tampa ir šiltnamiais. <…>Neapgaudiinėkime visuomenės, kad tai pagerins ugdymo kokybę”, – sako A. Navickas. 

Pokalbio klausykitės čia 

 

  • LRT laida ,,Lietuva kalba” . Lietuva kalba apie mokslo metų trumpinimą (ved. Rasa Tapinienė), 2025-04-02

Lietuva kalba apie mokslo metų trumpinimą. Ar tai pagerins situaciją švietimo sistemoje, ar dar labiau silpnins moksleivių ir mokytojų motyvaciją? Kada pavyks rasti visiems tinkantį ir ilgalaikį sprendimą? Diskusijoje dalyvauja: Lietuvos moksleivių sąjungos atstovė Evelina Čebatoriūtė, Vilniaus J. Basanavičiaus progimnazijos direktorė Jurgita Nemanienė, Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas, KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanas Ainius Lašas, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Jonas Petkevičius, Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Laidos įrašą rasite čia 

 

  • Delfi. Iš esmės. Ar reikia trumpinti mokslo metus? (ved. Aurimas Perednis), 2025-04-08

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga (LŠDPS) siūlo anksčiau pabaigti mokslo metus juos trumpinant beveik 3 savaitėmis. Jos teigimu, per egzaminus vykstantis ugdymo procesas yra praktiškai neįmanomas. Švietimo ministrė sako, kad apie idėją verta diskutuoti, tačiau greitų sprendimų tikėtis nereiktų. 

Ar reiktų trumpinti mokslo metus? Apie tai pokalbis su LŠDPS pirmininku Andriumi Navicku ir žurnalo „Reitingai“ vyr. redaktoriumi Gintaru Sarafinu. 


 

Pokalbį Su Andriumi Navicku ir Gintaru Sarafinu žiūrėkite čia 

  • Alfa taškas. Siūlymas trumpinti mokslo metus: kvailystė ar pripažinimas, kad birželį rimti mokslai nevyksta?  (ved. Aurelijus Bezekavičius), 2025- 04-10 

Pastaruoju metu vis daugiau kalbama apie dar vieną pertvarką švietimo sistemoje – siūloma trumpinti mokslo metus, esą birželį, kai vyksta egzaminai, o už lango šiltas oras, mokiniai vargiai mokosi. Tačiau yra ir priešingai vertinančių tokią idėją.

Lietuvos švietimo darbuotojų profsąjunga kreipėsi į Vyriausybę su siūlymu sutrumpinti mokslo metus. Šios profsąjungos pirmininkas  A. Navickas sako, kad šiandien akivaizdu – prieš keletą metų įgyvendinta idėja ilginti mokslo metus visiškai nepasiteisino. „Tie norai ir kalbos apie ugdymo kokybę ir ugdymo krūvio mažinimą, akivaizdu, yra tiesiog sapalionės“, – sako A. Navickas.

Anot jo, bandymas pailginti mokslo metus, kartu sumažinant kasdien tenkantį krūvį, virto mokymo imitacija, kai vasarą, birželio mėnesį, iš esmės vyksta mokslų parodija – neva pamokos dar vyksta, bet dėl egzaminų, karščio iš esmės trinami mokyklų suolai.Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas šią idėją vertina visiškai priešingai – tai yra kvailystė. „Susinervinau, nes mes bandome apendicitą gydyti kažkokiais kompresais“, – sako buvęs Seimo narys.

 

,,Yra akivaizdu, kad visi veiksniai dėl egzaminų sesijos organizavimo, mokinių pervargimo, karščio ir t. t. neleidžia vykti sklandžiam ugdymo procesui. Mūsų šalyje tai nepasiteisino. Turime būti atviri ir nuoširdūs bei kalbėti apie esminius dalykus – ugdymas yra rimtas darbas ir į tai reikia atsižvelgti. Visi nori, kad vaikas, nuėjęs į mokyklą, dirbtų rimtai ir tuo būtų motyvuojamas, o ne kad būtų priešingai, kai mokykla atlieka demotyvuojančius procesus.

irželis galėtų būti tas laikotarpis, kai tėvai ir mokiniai, kurie bijo, kad praras ar pamirš tam tikras žinias, galėtų dalyvauti įvairiose konsultacijose. Veiklos, edukacijos gali būti įvairios, priklausomai nuo tėvų galimybių ir poreikių. Reikėtų tartis su bendruomenėmis. Taip pat yra daug veiklų, kurios būtų prasmingos, organizuojant jas su nevyriausybinėmis organizacijomis, pavyzdžiui, šauliais ar skautais, įvairiomis akademijomis, kurios įprasmintų naudingą veiklą.

Nėra reikalo pratęsti šokio, kuris pasibaigia gegužės 31 d., nes kažkam prisireikia tai tęsti ilgiau. Ta veikla birželio mėnesį gali transformuotis į kažkokią kitą veiklą, kuri padėtų tėvams užtikrinti vaikų užimtumą. Mes girdime, kad tai yra rimta problema, kai tėvai neturi kur padėti vaikų. Taip pat neturi pinigų stovykloms ar panašioms veikloms.

<…>

Visi nori dirbti giliau ir plačiau, nei kartais dirbama dabar. Čia, aišku, yra kiti dalykai, apie kuriuos reikia diskutuoti. O klausimą apie demotyvuojantį ugdymo procesą reikia baigti, pripažinti, kad tos ankstesnės idėjos nepasiteisino, ir spręsti rimtas švietimo problemas”, -sako A. Navickas. 

Daugiau skaitykite čia 

Visą pokalbį su A. Navicku ir V. Mitalu žiūrėkite laidoje „Alfa taškas“.