Pastarąją savaitę LŠDPS kreipimasis dėl mokslo metų trumpinimo bent iki birželio 10 d. sukėlė labai audringą reakciją – daugybėje straipsnių ir TV bei radijo reportažų buvo gvildenama ši tema, kur vieni (dažniausiai mokytojai praktikai iš valstybinių mokyklų) pritaria tai idėjai, kiti (dalis su švietimu susijusių valdininkų, politikų, kažkuri dalis tėvų) ją kritikuoja.
Komentuodamas LŠDPS pasiūlymą trumpinti mokslo metus, šią savaitę LŠDPS pirmininkas Andrius Navickas taip pat davė ne vieną interviu televizijoms ir radijui.
LRT Panoramoje A. Navickas sako, jog,, būtų geriau neimituoti mokymosi, jeigu jo iš esmės tuo metu nevyksta.”

LRT Panorama. A. Navicko interviu
LNK Žiniose A. Navickas atkreipia dėmesį, jog ugdymo procesas vykdavo padrikas dėl egzaminų proceso: ,,Dar tas karštis. <…>Ne veltui sakoma – šaltas protas geriau dirba. Krūviai niekaip nepersiskirstę ir niekas birželį to krūvio neperkelia iš mokslo metų. Ir nė vienas mokytojas ir mokiniai tikrai nenorėtų, kad birželio mėnesį būtų nagrinėjamos kažkokios svarbios temos arba krūviai mažinami iš mokslo metų ir perkeliami į tas birželio kelias savaites, kai vyksta egzaminų sesija ir tada, kai mokiniai dažnai paliekami klasėse ar pavaduojant kitų mokytojų, kai iš esmės nevyksta, o yra imituojamas procesas“.

LNK Žinios
LRT radijuje laidoje ,,Ryto garsai”, kurioje dalyavavao ir Švietimo ministrė R. Popovienė, A. Navickas sako, kad mokslo metus ilginant iškelti argumentai, kad kelios mokymosi savaitės birželį gerins ugdymo rezultatus ir mažinti mokinių krūvį, buvo absurdiški ir nepamatuoti. Situacija tokia, kad nuo 2017 m., kai imta ilginti mokslo metus, mokinių pasiekimai prastėjo, nors buvo tikimasi, kad jie pagerės.
„Akivaizdu, kad birželio mėnesį tiek mokiniai, tiek mokytojai orientuojasi į egzaminų sesijos vykdymą, jų vertinimą. Tas mūsų klimatas, kai dažnai užklumpa karščiai, mokiniai dažnai irgi jau turi kitų planų, planuoja kažku dirbti, yra atostogaujančių. Procesas pasidaro padrikas. Gal nebeapgaudinėkime savęs, nebeimituokime, kad tos dvi savaitės gali apskritai kažką lemti ugdymo procese“, – teigia A. Navickas.

LRT radijo laida ,,Ryto garsai”. Intervius su A. Navicku ir Švietimo ministre
„Gal perkraukim sistemą, birželio mėnesį susikoncentruokim ten, kur tikrai reikia, užtikrinkim, kad egzaminų sesija vyktų sklandžiai, nebeturėtume problemų, kurias turėjome ir pernai. Būkim atviresni, nuoširdesni ir darykim pokyčius taip, kad jie būtų tikri, o ne imitaciniai“, – sako profsąjungos pirmininkas.
Anot jo, kondicionierių įsigijimas esmės nekeistų, o krūvio išdėstymas ilgesniu laikotarpiu nebūtų naudingas moksleiviams.
„Kondicionieriai ir tada buvo perkami, statomi, bet tėvam patarčiau irgi gyventi kartu su gamta. Tas, kad tu atšaldai klasę, klimato lauke nepakeičia. […] Vyriausybės apklausos rodė, kad 85 proc. visuomenės – ne mokytojų, bet tėvų ir mokinių – lygiai taip pat pasako, kad nereikia imituoti, nereikia perkelti krūvio ir taip bandyti kažkaip save apgauti, kad mes čia kažkaip sumažinome tuos krūvius mokiniams ir išdėliojom“, – sako A. Navickas.
Pasak jo, tėvai į mokymo procesą turėtų žiūrėti plačiau ir daugiau priežiūros vaikams skirti patys, o ne tikėtis vaikų priežiūros iš mokyklos visus metus.
LRT radijo laidos „Ryto garsai“ įrašą rasite čia .