Susitikime su švietimo ministre rastas sprendimas dėl Šiaulių „Juventos“ progimnazijos

2025-01-21

Sausio 20 dieną Švietimo. mokslo ir sporto ministerijoje vyko Šiaulių „Juventos“ progimnazijos bendruomenės, mokslininkų,  Šiaulių miesto savivaldybės, Seimo atstovų, Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos susitikimas su Švietimo, mokslo ir sporto ministre Raminta Popoviene. 

Susitikimo metu ieškota bendruomenei priimtinų sprendimų, kaip mokykla galėtų toliau veikti neatsisakydama savito muzikinio ugdymo tradicijų ir nepažeisdama Švietimo įstatymo. Susitikimo dalyviai vieningai pritarė ministerijos pasiūlytam variantui, kad progimnazija galėtų įgyvendinti Humanistinės kultūros ugdymo menine veikla sampratos elementus.

Pritaikydama Humanistinės kultūros ugdymo menine veikla sampratos elementus „Juventa“ galėtų tęsti profesoriaus Eduardo Balčyčio sukurtą unikalią muzikinio ugdymo tradiciją ir kartu teikti bendrąjį ugdymą. Tokiu būdu ši savita mokykla galėtų tęsti tokį patį ugdymą, kaip ir iki šiol. Mokiniai galės būti priimami į bendrojo ugdymo klases teritoriniu principu, o į klases su muzikiniu ugdymu – iš viso Šiaulių miesto. „Juventa“ turės pasirengti savo programą, mokinių priėmimo tvarką ir pasitvirtinti nuostatus Šiaulių miesto savivaldybės taryboje. Panašiai Lietuvoje veikia Klaipėdos Vydūno gimnazija, Vilniaus Tuskulėnų mokykla, turinti kryptingo ugdymo menų programą, ir dar kelios mokyklos.  

„Noriu labai padėkoti, kad pavyko rasti sprendimą. Dėka stiprios jūsų mokyklos bendruomenės šis unikalus Eduardo Balčyčio ugdymo metodas galbūt išplis plačiau ir į kitas mokyklas. Jeigu reikės pagalbos rengiant programą, mūsų ministerijos komanda pasiruošusi jums padėti“, – sakė ministrė Raminta Popovienė. 

Susitikime dalyavęs Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas džiaugėsi ministerijos noru įsiklausyti. 

 ,,Dažnai problema nebūna problema, o kaip mes ją sprendžiame. Džiugina ministerijos ir komandos, ministrės noras įsiklausyti, ką mes turime šiandien. Buvo ieškoma įvairių variantų. Taigi džiugina tas variantas kol kas. 

Anksčiau su ministerija turėdavome panašių situacijų, tačiau buvo ieškoma, kaip nespręsti problemos. Ir tikrai noriu pasidžiaugti ir meru, nes turėjome ne vieną situaciją, kai merai atvažiuoja ir prašo nespręsti situacijos.

 ,,Dažnai problema nebūna problema, o kaip mes ją sprendžiame. Džiugina ministerijos ir komandos, ministrės noras įsiklausyti, ką mes turime šiandien.”

Džiugina stipri komanda, stiprus tėvų indelis. Ta visa energija padėjo mums šią problemą kartu išspręsti. Kaip meras  sakė, ,,ne rinkos dėsnio principu”,  bet saugant  tam tikrą vertybę ir  vertinant, kad kultūra ir menas  iš tikrųjų  yra daugeliu atveju didesnė vertybė negu  pinigai.

,,Džiugina stipri komanda, stiprus tėvų indelis. Ta visa energija padėjo mums šią problemą kartu išspręsti.”

 Dažnu atveju mes net  ne tai, kad kuriame, bet net nesugebame išsaugoti tai, ką turime. Ir daug ką praradome.  Va dabar matome –  dabar vyksta diskusijos, ar teisingas  žingsnis dėl pilnos gimnazijos atskyrimo, dabar mes matome problemas. Reikia ir tai  diskutuoti. 

Tikimės, kad ir kitas problemas spręsime ieškodami būdų,  o ne ieškodami pasiteisinimo, kaip  kad įstatymas mums trukdo. Įstatymus  mes patys rašome, susikuriame problemų, užkliūname ir po to  teisinamės įstatymu. Taigi net įstatymą mes galime keisti.  Suprantąma, kad šią situaciją reikia spręsti čia  ir dabar. Noriu tik pasidžiaugti ir vsiems padėkoti.  Ačiū ministrei, ačiū visiems”, – sakė A. Navickas. 

,,Tikimės, kad ir kitas problemas spręsime ieškodami būdų,  o ne ieškodami pasiteisinimo, kaip  kad įstatymas mums trukdo.”

„Juventos“ progimnazijoje dalyje klasių sustiprintas muzikinis ugdymas, mokiniai po 8 metų gauna ir muzikinio ugdymo programos baigimo patvirtinimą. Tačiau Švietimo įstatyme aiškiai apibrėžta, kad formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas gali vykdyti tik muzikos, dailės ir kitos panašios mokyklos. Norint pakeisti Švietimo įstatymo nuostatas, būtų reikalinga daug platesnė ir gerokai ilgiau trunkanti diskusija su visa švietimo bendruomene. Rasti greitesnę išeitį dėl „Juventos“ progimnazijos skubino netrukus prasidėsiantis mokinių priėmimas ir klasių komplektavimas. „Juventos“ progimnazijos bendruomenei, švietimo profesinei sąjungai ir Šiaulių merui sutikus, kad mokykla galėtų įgyvendinti Humanistinės kultūros ugdymo menine veikla sampratos elementus, liko apsispręsti tik dėl to, kaip muzikinio ugdymo dalykus užfiksuoti mokinių pažymėjime. Pasiūlytas variantas, kad greta pažymėjimo, kuris liudytų pagrindinio ugdymo programos I dalies baigimą, būtų išduodamas papildomas pažymėjimas, kuriame atsispindėtų muzikinio ugdymo dalykai.

 LŠDPS informacija, parengta   remiantis  taip pat  ir oficialia ŠMSM informacija