Birželio pabaigoje vyko Panevėžio susivienijimo susirinkimas aptarti mokslo metus.
Susivienijimo pirmininkė Erika Leiputė-Stundžienė pasidžiaugė išaugusiomis profsąjungos narių gretomis, taip pat pedagogų sugebėjimu prisitaikyti prie ekstremalių darbo sąlygų karantino laikotarpiu ir sėkmingai dirbti nuotoliniu būdu. „Nors Lietuvos savivaldybių asociacija suabejojo, jog ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų pedagogai gali dirbti nuotoliniu būdu, ir rekomendavo nutraukti ikimokyklinių vaikų nuotolinį ugdymą bei išleisti darbuotojus apmokamų atostogų „savo noru“, Panevėžio lopšeliai/darželiai įrodė, jog ikimokyklinukų nuotolinis ugdymas gali vykti ir jis reikalingas bei naudingas“, – teigė Panevėžio susivienijimo pirmininkė.
Panevėžio lopšelio/darželio „Vaikystė” profesinės sąjungos pirmininkė ir auklėtoja metodininkė Roma Padolskienė bei jos kolegė auklėtoja metodininkė Agnė Mačiulienė pasidalijo sėkminga nuotolinio darbo patirtimi.
„Paskelbus karantiną daug kam buvo įdomu išgirsti, o kaip ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai dirbs? Ką, jie vaikus saugos žiūrėdami į ekraną? Dažnam tai kėlė šypseną ir buvo pamiršta, kad mes ugdome, laviname, suteikiame vaikams pačias pirmąsias žinias ir gebėjimus. Mūsų ugdomasis procesas vyksta visą dieną ir mes neturime nei pertraukų, nei laisvų langų tarp pamokų. O pasiruošę turime turėti ne vieną ir ne du atsarginius planus. O kaip visą tai per atstumą? Taip, be tėvelių geranoriško požiūrio, be jų noro bendradarbiauti mums būtų labai sunku“, – pasakojo Agnė Mačiulienė.
Jai pritarė ir jos kolegė auklėtoja metodininkė Roma Padolskienė: ,,Nuotolinio darbo iššūkis sutelkė ne tik grupės komandą, bet ir visą pedagogų kolektyvą. Prieš pasirinkdamos nuotolinio darbo būdus ir formas, išklausėme ne vieną vebinarą. Dėkui Pedagogas.lt , organizavusiam mokymus ir suteikusiam mums šią galimybę. Mūsų pasirinkimas buvo „Facebook“ uždaros darželio grupės, bendravimas el. laiškais ir telefoniniai skambučiai. „Facebook“ uždaras grupes pasirinkome todėl, kad jose tėveliams informaciją pateikdavome nuolat, tuo tarpu naujų platformų kūrimas ir įsisavinimas užimtų daug laiko, o galimybių daugiau nesuteiktų. Nudžiugino, kad tėveliai tai priėmė ir įsitraukė į mūsų siūlomas veiklas. O jų įvairiuose internetiniuose puslapiuose tikrai radome. Tik mes nusprendėme eiti savo keliu: filmuoti savo ryto ratus, veiklų pasiūlymus, mankštas, žaidimus. Ne vienos auklėtojos namai tapo filmavimo aikštelėmis, paprastas išmanusis telefonas – profesionalia filmavimo kamera, pati auklėtoja ir prodiuserė, ir redaktorė, ir režisierė, ir operatorė, ir kritikė. Viskas staiga atsidūrė tarsi po didinamuoju stiklu, jauteisi taip, jog kasdien laikytum egzaminą, vestum atvirą veiklą, kurią nuolat stebi priekabi egzaminatorių akis“.
Susivienijimo pirmininkės E. Leiputės-Stundžienės teigimu, šios ekstremalios aplinkybės dėl epidemijos iškėlė esamas švietimo spragas – spręsti susidariusias problemas ir taupyti pedagogų sąskaita. Taip pat ji priminė, jog pagal Darbo kodeksą, darbuotojui nesutikus, darbdavys negali versti imti atostogų. Todėl darbdaviui pažeidus šias ir kitas darbuotojo teises konkrečioje situacijoje, profesinės sąjungos nariai turėtų kreiptis į Lietuvos Švietimo Darbuotojų profesinę sąjungą.
LŠDPS informacija