PANEVĖŽIO SUSIVIENIJIMAS: IŠAUGUSIOS NARIŲ GRETOS IR SĖKMINGA NUOTOLINIO MOKYMO PATIRTIS

2020-07-29

Birželio pabaigoje vyko Panevėžio susivienijimo susirinkimas aptarti mokslo metus.

 Susivienijimo pirmininkė Erika Leiputė-Stundžienė pasidžiaugė išaugusiomis profsąjungos narių gretomis,  taip pat  pedagogų sugebėjimu prisitaikyti prie ekstremalių darbo sąlygų karantino laikotarpiu  ir sėkmingai dirbti nuotoliniu būdu. „Nors Lietuvos savivaldybių asociacija suabejojo, jog ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų  pedagogai  gali dirbti nuotoliniu būdu, ir rekomendavo nutraukti ikimokyklinių vaikų  nuotolinį ugdymą bei išleisti  darbuotojus apmokamų atostogų „savo noru“, Panevėžio lopšeliai/darželiai įrodė, jog ikimokyklinukų nuotolinis ugdymas gali vykti  ir jis reikalingas bei naudingas“, –  teigė Panevėžio susivienijimo pirmininkė.

Panevėžio lopšelio/darželio „Vaikystė” profesinės sąjungos pirmininkė ir auklėtoja metodininkė Roma Padolskienė bei jos kolegė auklėtoja metodininkė Agnė Mačiulienė pasidalijo sėkminga nuotolinio darbo patirtimi.

„Paskelbus karantiną daug kam buvo įdomu išgirsti, o kaip ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai dirbs? Ką, jie vaikus saugos žiūrėdami į ekraną? Dažnam tai kėlė šypseną ir buvo pamiršta, kad mes ugdome, laviname, suteikiame vaikams pačias pirmąsias žinias ir gebėjimus. Mūsų ugdomasis procesas vyksta visą dieną ir mes neturime nei pertraukų, nei laisvų langų tarp pamokų. O pasiruošę turime turėti ne vieną ir ne du atsarginius planus. O kaip visą tai per atstumą? Taip, be tėvelių geranoriško požiūrio, be jų noro bendradarbiauti mums būtų labai sunku“, – pasakojo  Agnė Mačiulienė.

                                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 Jai pritarė ir jos kolegė auklėtoja metodininkė Roma Padolskienė: ,,Nuotolinio darbo iššūkis sutelkė ne tik grupės komandą, bet ir visą pedagogų kolektyvą. Prieš pasirinkdamos nuotolinio darbo būdus ir formas, išklausėme ne vieną vebinarą. Dėkui Pedagogas.lt , organizavusiam mokymus ir  suteikusiam mums šią galimybę. Mūsų pasirinkimas buvo „Facebook“  uždaros darželio grupės, bendravimas el. laiškais ir telefoniniai skambučiai. „Facebook“ uždaras grupes pasirinkome todėl, kad jose  tėveliams informaciją pateikdavome   nuolat, tuo tarpu naujų platformų kūrimas ir įsisavinimas užimtų daug laiko, o galimybių daugiau nesuteiktų. Nudžiugino, kad tėveliai tai priėmė ir įsitraukė į mūsų siūlomas veiklas. O jų įvairiuose internetiniuose puslapiuose tikrai radome. Tik mes nusprendėme eiti savo keliu: filmuoti savo ryto ratus, veiklų pasiūlymus, mankštas, žaidimus. Ne vienos auklėtojos namai tapo filmavimo aikštelėmis, paprastas išmanusis telefonas – profesionalia filmavimo kamera, pati auklėtoja ir  prodiuserė, ir redaktorė,  ir režisierė, ir operatorė, ir kritikė. Viskas staiga atsidūrė tarsi po didinamuoju stiklu, jauteisi taip, jog kasdien laikytum egzaminą, vestum atvirą veiklą, kurią nuolat stebi priekabi egzaminatorių akis“.

 

 

 

 

 

 

 

 Susivienijimo pirmininkės E. Leiputės-Stundžienės teigimu, šios ekstremalios aplinkybės dėl epidemijos iškėlė esamas švietimo spragas – spręsti susidariusias  problemas ir taupyti  pedagogų sąskaita.  Taip pat ji priminė,  jog pagal Darbo kodeksą,  darbuotojui nesutikus, darbdavys negali versti imti atostogų. Todėl  darbdaviui pažeidus šias ir kitas  darbuotojo teises konkrečioje situacijoje, profesinės sąjungos nariai turėtų kreiptis į Lietuvos Švietimo Darbuotojų profesinę sąjungą.  

LŠDPS informacija

facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Faina.lt%2Fikimokyklines-istaigos-dalinasi-patirtimi-dirbant-nuotoliniu-budu%2F%3Ffbclid%3DIwAR0EgE1PjoQB6jTicDCUQfrKV2sgdSWfNXog0mZoLan-LtS3MyZCjtRxEvg&h=AT2vXNsEESyV_hYfTV75FhHkts66HgOadGTn3v52lkbmVhxpFUYAwQmoIVmxgSZyAd98s-HM456Z1eLuEMdQluoX2LtcXDaUR8DbXFjwqtT1uIGTGJsSzBSK87OUwR4XeLK1