Tarptautinė švietimo organizacija (International Education) minėdama Tarptautinę švietimo dieną pristatė naujausią Pasaulinio mokytojų statuso ataskaitą

2025-01-27

2025 m. sausio 24 d., Tarptautinės švietimo dienos ir kampanijos „Eiti į viešumą! Finansuoti švietimą“ (Go Public! Findings and action from the Global Status of Teachers) dvejų metų jubiliejaus proga  Švietimo tarptautinė organizacija (Educational International – EI) pristatė naujausią Pasaulinio mokytojų statuso ataskaitą. Nuotoliname renginyje dalyvavo LŠDPS komunikacijos ir tarptautinių ryšių vadovė Danguolė Pilipavičienė ir  pirmininko pavaduotoja Jurgita Kiškienė. 

D. Pilipavičienė ir J. Kiškienė

 

Renginio metu EI vadovybė, ataskaitos autoriai ir profesinių sąjungų atstovai iš viso pasaulio aptarė veiksmingas strategijas, kaip pakelti mokytojų statusą: Švietimo tarptautinės organizacijos prezidentas Mugwenoa Maluleke, generalinis sekretorius Davidas Edwardas, įžvalgomis pasidalijo vykdomojo komiteto nariai, kiti  EI lyderiai. 

Remiantis 204 mokytojų profesinių sąjungų, veikiančių 121 šalyje, įžvalgomis, ataskaita pateikia svarbias įžvalgas apie mokytojų situaciją pasaulyje, nagrinėdama tokias svarbias problemas kaip mokytojų trūkumas, nepakankamas finansavimas ir darbo sąlygos, taip pat pateikdama įrodymais pagrįstas rekomendacijas, kaip globaliai pagerinti mokytojo profesiją.

Ataskaita įspėja apie plačiai paplitusius mokytojų trūkumus visais švietimo lygiais, ypač aštrų trūkumą specialiojo ugdymo, STEM sričių ir vidurinio ugdymo srityse daugelyje šalių.

Pasak profesinių sąjungų, pagrindinė šių trūkumų priežastis yra nepakankamas atlygis ir kompensacija. Kiti veiksniai apima ribotą karjeros augimą, neveiksmingą valdymą, pernelyg didelius darbo krūvius ir žemą profesinį statusą.

Ataskaita ragina imtis globalių veiksmų sprendžiant šias sistemines problemas, kviečiant politikos formuotojus skirti prioritetą investicijoms į mokytojų darbo sąlygas ir pakelti jų statusą, siekiant užtikrinti lygiavertį ir aukštos kokybės švietimą visiems.

Ataskaitą parengė Dr. Ben Arnold ir Dr. Mark Rahimi iš Deakino universiteto, Australija.

 Norėdami sužinoti daugiau informacijos apie vykusį renginį ir kampaniją, pateikiamos keletas nuorodų. Kviečiame toliau sekti EI svetainę, kur bus dalinimasi papildomu turiniu. 

📘 The Global Status of Teachers report

Pasaulinio mokytojų statuso ataskaita

📘“Addressing the teacher shortage crisis: A Global Imperative” blog by Dr. Ben Arnold and Dr. Mark Rahimi

 „Mokytojų trūkumo krizės sprendimas: globalus imperatyvas“ tinklaraštis, kurį parašė Dr. Ben Arnold ir Dr. Mark Rahimi

📘Communications toolkit for the International Day of Education 2025

Komunikacijos įrankių rinkinys Tarptautinei švietimo dienai 2025

📺 Message from Education International’s General Secretary David Edwards on International Day of Education

Pranešimas iš Švietimo tarptautinės organizacijos generalinio sekretoriaus Davido Edwardso Tarptautinę švietimo dieną

📺 Video celebrating the second anniversary of EI „Go public! Fund Education!” campaign



Vaizdo įrašas, minintis antrąsias EI kampanijos „Eiti į viešumą! Finansuoti švietimą!“ 

 

Education International (EI)  yra tarptautinė mokytojų ir švietimo darbuotojų profesinių sąjungų federacija, susidedanti iš 401 organizacijų 172 šalyse  bei atstovaujanti daugiau nei 30 milijonų švietimo darbuotojų.

Parengta pagal Tarptautinės švietimo organizacijos (EI) informaciją