Vilčių dedama daug, bet ar pasiseks?

2018-03-01

alt

Vasario 28 d. Švietimo ir mokslo ministerijoje įvyko diskusija „Mokytojas – prestižinė profesija iki 2025“. Ministrė Jurgita Petrauskienė pristatė numatytas priemones, „kaip sieksime šios svarbiausios švietimo profesijos prestižo, kaip keisis pedagogų rengimo sistema, kvalifikacijos tobulinimas, darbo sąlygos, mokytojus išlaisvinant nuo biurokratijos ir leidžiant jiems būti laisvais ir kūrybiškais vaikų vedliais bei įkvėpėjais“.

Diskusijoje dalyvavęs Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininkas Andrius Navickas priminė, jog tai ne pirmas valdžios mėginimas atkurti mokytojo profesijos prestižą, ir palinkėjo, kad šį kartą pasisektų.

„Mokytojas – savo srities žinovas, profesionalas, aprūpintas šiuolaikiškomis mokymo priemonėmis, gaunantis tinkamą atlygį už darbą“, – tokia mokytojo profesijos vizija pristatyta ministerijoje. Ministrė išskyrė pagrindines darbų kryptis: mokytojų rengimo ir profesinio augimo pertvarka, mokytojų darbo apmokėjimo ir mokyklų finansavimo pertvarka, palankios sąlygos mokytojams laisvai ir kūrybiškai dirbti, nauji ugdymo metodai ir priemonės, ugdymo turinio peržiūra.

Diskusijoje dalyvavęs A. Navickas pastebėjo, jog einama teisinga kryptimi, tačiau labai svarbu, kad į tai dedamos viltys ir lūkesčiai būtų pateisintos. „Mano požiūriu, profesijos prestižas yra jos patrauklumas vaikų, t. y. tų, kurie renkasi ar ateityje rinksis profesijas, tarpe. Šiuo metu, deja, vaikų įvardijamame prestižinių specialybių sąraše mokytojo profesijos nėra. Jeigu ateityje sistema sugebės pritraukti gabiausius mokinius rinktis būti mokytoju, tai ir profesijos prestižas bus aukštas“, – sakė LŠDPS pirmininkas.

LŠDPS inf.