LŠDPS specialieji pedagogai pateikė savo pasiūlymus dėl Kvalifikacinių reikalavimų mokytojams aprašo bei Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos nuostatų. Supažindiname su pasiūlymais.
LIETUVOS ŠVIETIMO DARBUOTOJŲ PROFESINĖ SĄJUNGA
PAGALBOS MOKINIUI SPECIALISTŲ CENTRAS
ŠMM Švietimo kokybės ir 2012-09-27
regioninės politikos departamento
vyresniesiems specialistams
Audronei Razmantienei
Eduardui Šembergui
DĖL TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ SVARSTYMO
Išnagrinėję Kvalifikacinių reikalavimų mokytojams aprašą bei Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos nuostatus dėkojame, kad atsižvelgėte į mūsų pageidavimus ir teikiame siūlymus dokumentų tikslinimui.
DĖL KVALIFIKACINIŲ REIKALAVIMŲ MOKYTOJAMS APRAŠO
9. Mokytojai, dirbantys pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas, privalo:
9.3. mokėti bent vieną užsienio kalbą, mokėjimo lygis turi atitikti ne žemesnį kaip B1 kalbos mokėjimo lygį…
Siūlome, kad šis punktas įsigaliotų nuo 2015 metų rugsėjo 1 d, o ne nuo 2013 09 01, nes per metus mokyklos bus nepajėgios apmokėti kursų visiems, kad mokytojai įgytų B1 kalbos mokėjimą įrodantį pažymėjimą.
ATESTACIJOS NUOSTATAI
VI. Kvalifikacijos kategorijų suteikimo tvarka:
36. Mokytojas ar pagalbos mokiniui specialistas, įgijęs metodininko ar eksperto kvalifikacinę kategoriją kas penkerius metus privalo Atestacijos komisijai pateikti atitinkamai Nuostatų 16 ar 17 punktuose nurodytą informaciją ir pasitvirtinti atitiktį turimai kvalifikacinei kategorijai.
Įterpti: „jeigu mokyklos vadovas, savininkas ar švietimo kokybės priežiūrą atliekanti institucija pateikia argumentuotą išvadą, kad mokytojo ar pagalbos mokiniui specialisto praktinė veikla ir kompetencija neatitinka turimos kvalifikacinės kategorijos reikalavimų“.
VII. Mokytojo ar pagalbos mokiniui specialisto veiklos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai nustatymas:
46. Mokytojo ar pagalbos mokiniui specialisto įgyta kvalifikacinė kategorija galioja:
46.3. mokytojui ar pagalbos mokiniui specialistui, įgijusiam metodininko ar eksperto
kvalifikacinę kategoriją penkerius metus;
46.4. psichologui, įgijusiam antrąją ar trečiąją kvalifikacinę kategoriją – penkerius metus.
Išbraukti 46.3 ir 46.4 punktus
MOKYTOJO IR PAGALBOS MOKINIUI SPECIALISTO VEIKLOS VERTINIMO KRITERIJAI IR PROCEDŪROS
III. Mokytojo ir pagalbos mokiniui specialisto veiklos vertinimo metodai ir procedūros:
21. Atestuojamas mokytojas ar pagalbos mokiniui specialistas (išskyrus psichologus) vertintojams pateikia:
21.2. mokytojo ir pagalbos mokiniui specialisto veiklos planus (pvz., teminius planus, veiklos programas ar pan.) (vertintojams pageidaujant);
Įterpti : sutrikusių funkcijų lavinimo individualiųjų, pogrupinių ir grupinių (specialiojo pedagogo, tiflopedagogo, surdopedagogo) ir kalbos ugdymo (logopedo) individualiųjų, pogrupinių ir grupinių pratybų programas.
LŠDPS Pagalbos mokiniui specialistų centras