Siūlomos naujovės nenumato mokytojams daugiau laisvės

2018-03-08

Kovo 7 d. Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) pristatytas Pedagogų rengimo reglamento projektas. Pirmojoje viešojoje konsultacijoje pristatyta projekto idėja, detaliau pakomentuotos principinės dokumento nuostatos, aptarti numatomi pokyčiai pedagogų rengimo ir profesinio augimo srityse.

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pabrėžė, jog šiuo metu pedagogų profesinę veiklą reglamentuoja apie 10 įvairių dokumentų, kurie ne visada dera tarpusavyje. Todėl esą ir siekiama sureguliuoti ir supaprastinti teisinį reguliavimą mažinant dokumentų kiekį ir sujungiant juos į vieną sistemą, o pirmasis žingsnis – Pedagogų rengimo reglamentas.

Susirinkusiesiems nebuvo pateiktas dokumento projektas, tik paskelbta kokios dalys sudarys reglamentą, pristatytos siūlomos naujovės: pedagogo kvalifikacijos įgijimas alternatyviais būdais, kelių dalykų ar specializacijų kompetencijų įgijimas (net ir ne tos pačios ugdymo srities), privaloma pedagoginė stažuotė – pirmieji darbo metai mokykloje.

Renginyje dalyvavusi Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininko pavaduotoja Erika Leiputė-Stundžienė po susitikimo sakė: „Nors ir deklarauojama, jog būtina mokytojui sutekti daugiau laisvės jo darbe, tačiau vėl ir vėl girdime apie privalomą pedagogų veiklos vertinimą, kasmetinį vertinimą, pedagogų kompetencijų vertinimą ir pan. Atrodo, kad ugdymo įstaigų vadovai turės nežabotą laisvę iš visų pusių vertinti mokytoją, todėl laisvės, deja, tik mažės. Dar vienas dalykas, kuris kelia nerimą, yra tai, jog užsiminus apie finansavimą toms naujovėms, kurios siūlomos, paaiškėjo, kad tam bus skiriami įvairių projektų, finansuojamų iš ES fondų pinigai. Kas bus po to, kai nutrūks finansavimas, pavyzdžiui, neblogai stažuotės idėjai, lieka neaišku“.

LŠDPS pirmininko pavaduotoja kviečia visus pedagogus aktyviai dalyvauti ir teikti pasiūlymus ŠMM rengiamiems projektams, kai tik jie išvys dienos šviesą.

LŠDPS inf.