Spalio 5-tąją minėsime Tarptautinę mokytojo dieną. Jau prasidedant mokslo metams buvo kalbama, kad bus sunku. Trūksta vadovėlių, mokyklos nepasiruošusios įtraukiajam ugdymui, algos nekyla tiek, kiek norėtųsi. Jau šiemet, prisimenant iniciatyvos „Idėja Lietuvai“ rezultatus, mokytojo profesija turėjo tapti prestižine. Tačiau ar tapo, ar stoja jaunimas į šią specialybę, kurioje ir taip trūksta daugiau nei pusšimčio pedagogų?
Diskusijoje dalyvauja ir LŠDPS pirmininko pavaduotoja Žemynos progimnazijos anglų kalbos mokytoja Jurgita Kiškienė, LŠDPS narė Baltupių progimnazijos anglų kalbos mokytoja Jūratė Gabiunaitė.
Jurgita Kiškienė – anglų kalbos mokytoja, dirbanti daugiau nei 20 metų mokykloje. Taip pat ji po 2018 m. mokytojų aktyviai įsitraukė į profesinės sąjungos veiklą ir atstovauja mokytojams.
J. Kiškienė
,,Kaip mokytoja turiu dvilypį jausmą. <…> Penktokams neateinu į klasę ir neparodau pavargusio veido. <…> Su mokiniais bandau išlikti pozityvi ir parodyti pavyzdį. Su vyresniais padiskutuojame apie problemas. <…> Matant situaciją švietime sistemoje liūdna ir neramu.<…> Artėja rinkimai. Reformos po reformos. Keičiasi Vyriausybė, keičiasi dar kažkas. <…> Daug popierizmo, ypač klasių vadovams.<…> O rugsėjis ir taip nelengvas. Jei nebūčiau ta idealistė mokytoja iš pašaukimo (mane veža ta profesija), tai tikrai daug daugiau skųsčiausi.<…> Labai vargina tos reformos.<…> Bet, kaip minėjau, mėgstu darbą, santykius su vaikais, bendrauti ir bendradarbiauti, patinka naujos idėjos, mėgstu, ką darau”, – sako mokytoja.
J. Kiškienė
Jūratė Gabiūnaitė dirba pedagoginį darbą apie 30 metų, iš jų tik šešerius metus valstybinėje mokykloje – daug metų dirba privačioje praktikoje. Į valstybinę mokyklą atėjo po 2018 m. mokytojų streiko.
J. Gabiūnaitė
,,Esu netradicinė mokytoja. <…> Būtent 2018 m. m streikas ir tas absurdas, kurį pamačiau , mane sužavėjo ir, galvojau, reikia ateiti pažiūrėti, kaip tai atrodo iš vidaus. <…> Pagal atlyginimą, pagal valandinį tarifą ir kiek aš naktų nemiegu, tai pats prasčiausias mano darbas. Niekada taip negyvenau iš tokio, bet pagal kaifą ir tą pasitenkinimą ir tą visą džiaugsmą, žinokite, tiek yra. <…> Buvau seminare, kuriame lektorė pasakė, kad mokytojai yra tie žmonės, kurie gali padaryti 200 vaikų laimingais ir 200 nelaimingais”, – teigia mokytoja.
Mokytoja sako, kad ji šiandien dirba 1,148 etato (dirba papildomai privačioje praktikoje, kad išgyventų), pernai turėjo 1,5 etato ir ,,tai buvo už suvokimo ribų”. Vis tik dauguma mokytojų dirba gerokai didesniais krūviais, kitaip jie neišgyventų (vidutinis atlyginimas yra apie 1080 į rankas). Vienas etatas ne šiaip sugalvotas – žmonės pervargsta dirbdami daugiau.
,,Mokytojo darbas yra absoliučiai mokytojo būdas. Anksčiau ne šiaip vienuolės būdavo mokytojos. Kaip draugas sakė: ,,Ne duok Dieve, kai žmona mokytoja arba gydytoja”. Užuojauta vyriams ir mokytojų vaikams”, – juokauja mokytoja.
Daugiau laidoje – pie absurdišką mokytojo darbo užmokesčio skaičiavimą, mokytojų darbo specifiką, keliamus perdėtus reiklavaimus mokytojams, mokytojų trūkumą, mokytojo prestižą
Daigiau klausykitės Žinių radijo laidos ,,Atviras pokalbis” 2024-10-03 čia