Šiais mokslo metais lietuvių kalbos išplėstinio ir bendrojo kurso abiturientams ruošiantis laikyti vieną valstybinį lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminą, pedagogai nerimauja dėl vertinimo kriterijų, skirtingų kursų mokiniams norėta juos suvienodinti. Lituanistai sako, kad bendrajame kurse ugdomi žemesni pažinimo lygmenys, pamokų skaičius mažesnis, todėl tai būtų neteisinga. Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) artimiausiu metu žada parengti galutinį vertinimo kriterijų variantą.
Viena iš nuolaidų B kurso mokiniams – klaidų skaičius.
LŠDPS narys Vilniaus Užupio gimnazijos lietruvių kalbos ir literatūros mokytojas Alius Avčininkas, taip pat nuo nuo š. m. lakričio 8 d. einantis Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjungos (LKLMS) pirmininko pareigas, sako, kad klaidų intervalas būtų primityviausias ir nepažangiausias sprendimas.
„Tai tiesiog būtų paprasčiausias rodiklis, kad adekvačiai nėra suprantama ugdymo esmė, nemokama vertinti, nematomas visumos vaizdas, ką mokinys turi gebėti, kaip organizuojamas ugdymo procesas, kokia yra egzamino ir bendrojo ugdymo programos erdvė. Apie diferencijavimą, individualizavimą lygiai taip pat kalbėti negalime“, – svarstė jis.
Interviu rasite čia.