Ar mokyklos pasirengusios nuotoliniam ugdymui? Ar yra nerimo mokyklose blogėjant situacijai dėl didėjančio užsikrėtimų koronavirusu skaičiaus? Ar teisingas Vyriausybės sprendimas mokyti penktų ir vyresnių klasių mokinius nuotoliniu būdu visoje Lietuvoje nepaisant skirtingo užsikrėtimų skaičiaus skirtingose vietovėse, išskirstytose į žalias, geltonas ir raudonas zonas?
,,Iš tikrųjų tas procesas nuotoliniu būdu nėra toks sklandus ir, akivaizdu, ministerija nėra tam kruopščiai pasirengusi – lyg ir dėjo pastangas, bet atmestinai padarė darbą.“
Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas iš dalies pritarė Švietimo, mokslo ir sporto ministrui, jog nuotolinį ugdymo procesą galimą vykdyti. Visgi jo nuomone, tai nėra lygiavertis mokymas. „Kadangi mokyklos jau dirbo nuotoliniu būdu, akivaizdu, jog taip. Tik klausimas, ar nuotolinio mokymo kokybė yra tokia pati nei dirbant tiesiogiai ir kiek pastangų reikia mokytojui įdėti mokant nuotoliniu būdu, kad jis perteiktų žinias ir gautų tinkamą grįžtamąjį ryšį iš vaikų. Taip pat akivaizdu, kad nuotoliniu būdu dirbti ir kontroliuoti procesą yra daug sudėtingiau – nelabai norintiems pasisemti žinių ir neturintiems didesnės motyvacijos mokiniams tai yra galimybė labiau atitrūkti nuo ugdymo proceso, o paskui tas spragas likviduoti yra žymiai sunkiau. Tuo tarpu ministerijos parengta ir pateikta metodine skaitmenine medžiaga, nors iš pirmo žvilgsnio lyg ir neblogai atrodančia, sudėtinga naudotis: ji sudaryta atmestinai, daug įvairių nuorodų įdėta, kurios neveikia, arba yra patalpinta daug mokamos medžiagos. Iš tikrųjų tas procesas nuotoliniu būdu nėra toks sklandus ir, akivaizdu, ministerija nėra tam kruopščiai pasirengusi – lyg ir dėjo pastangas, bet atmestinai padarė darbą“, – teigė A. Navickas.
,,Tada ministerija lyg ir šalinosi sprendimų, todėl dabartiniu atveju yra keista, kodėl priimamas bendras sprendimas ir neleidžiama pačiam steigėjui, pačioms savivaldybėms įvertinti situaciją ir nuspręsti vietoje priimti vienokį ar kitokį sprendimą.“
Pasak profsąjungos pirmininko, yra neramu dėl blogėjančios situacijos – didėjančio užsikrėtimo koronavirusu skaičiaus, o tuo pačiu ir ministerijos neapibrėžtumo priimant sprendimus tokiomis aplinkybėmis. „Per pirmąją bangą buvo akivaizdu, jog ateis antroji viruso plitimo banga. Todėl piktina ministerijos neapsisprendimas, tokia ministerijos elgsena, kai ministras lyg ir prieš rugsėjį kratėsi atsakomybės: buvo teigiama, kad kiekviena mokykla galės spręsti ir pati priimti sprendimus. Tada ministerija lyg ir šalinosi sprendimų, todėl dabartiniu atveju yra keista, kodėl priimamas bendras sprendimas ir neleidžiama pačiam steigėjui, pačioms savivaldybėms įvertinti situaciją ir nuspręsti vietoje priimti vienokį ar kitokį sprendimą. Yra vietovių – raudonų zonų, kai situacija yra labai grėsminga ir nuotolinis ugdymas yra būtinas norint pristabdyti viruso plitimą. Visgi yra ir žalių zonų, kur nėra to viruso ir galbūt ne dabar reikėtų eiti į nuotolinį mokymą, o kai jis ateis, tada. Tokiu būdu išsaugotume galimybę vesti pamokas gyvai ir mokytis tiesioginiu būdu, kas, kaip visi suprantame, yra labai svarbu ugdymo procesui“, – piktinosi A. Navickas.
LŠDPS informacija
Daugiau šia tema galima klausytis čia: https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000126349/60-minuciu-kaip-mokyklos-pasiruosusios-nuotoliniam-mokymui