MINISTERIJA BLAŠKOSI NEAPSISPRĘSDAMA – LEISTI  MOKYKLOMS PAČIOMS PRIIMTI SPRENDIMUS  AR NE

2020-10-24

Virusas nepaliaujamai plinta švietimo įstaigose. Todėl nuo spalio 26 dienos iki lapkričio 8 dienos dviem savaitėms bendrojo ugdymo mokyklose 5–12 klasių mokiniams ir pirminio profesinio mokymo įstaigose skelbiama kontaktinio ugdymo pauzė: kaip įprasta, visi mokiniai vieną savaitę atostogaus, o dar  kitą savaitę Vyriausybės sprendimu 5-12 klasių mokiniai mokysis nuotoliniu būdu. Pasak Švietimo, mokslo ir sporto ministro Algirdo Monkevičiaus, pradinukams leista grįžti dėl kelių priežasčių – jiems virusas mažiau grėsmingas, o ir „Sodrai“ būtų nepakeliama našta mokėti tėvams nedarbingumo išmokas.

Ar mokyklos pasirengusios nuotoliniam ugdymui? Ar yra nerimo mokyklose blogėjant situacijai dėl didėjančio  užsikrėtimų koronavirusu skaičiaus? Ar teisingas Vyriausybės sprendimas mokyti  penktų ir vyresnių klasių mokinius nuotoliniu būdu visoje Lietuvoje nepaisant skirtingo užsikrėtimų skaičiaus  skirtingose vietovėse, išskirstytose į  žalias, geltonas ir raudonas zonas?

,,Iš tikrųjų tas procesas nuotoliniu būdu nėra toks sklandus ir, akivaizdu,  ministerija  nėra tam kruopščiai pasirengusi –  lyg ir dėjo pastangas, bet atmestinai padarė darbą.“

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas iš dalies pritarė Švietimo, mokslo ir sporto  ministrui,  jog nuotolinį ugdymo procesą galimą vykdyti. Visgi jo nuomone, tai nėra lygiavertis mokymas.  „Kadangi mokyklos jau dirbo nuotoliniu būdu, akivaizdu, jog taip. Tik klausimas,  ar nuotolinio mokymo  kokybė yra tokia pati nei dirbant  tiesiogiai  ir  kiek pastangų reikia  mokytojui įdėti mokant nuotoliniu būdu, kad jis perteiktų   žinias ir gautų tinkamą grįžtamąjį  ryšį iš vaikų. Taip pat  akivaizdu, kad nuotoliniu būdu dirbti ir  kontroliuoti  procesą yra daug sudėtingiau – nelabai norintiems  pasisemti žinių ir neturintiems didesnės motyvacijos mokiniams tai yra galimybė labiau atitrūkti nuo ugdymo proceso, o paskui tas spragas likviduoti yra žymiai sunkiau. Tuo tarpu ministerijos parengta ir pateikta  metodine  skaitmenine medžiaga, nors  iš pirmo žvilgsnio lyg ir neblogai atrodančia, sudėtinga naudotis:  ji sudaryta  atmestinai,  daug įvairių  nuorodų įdėta, kurios neveikia,  arba yra patalpinta daug mokamos medžiagos. Iš tikrųjų tas procesas nuotoliniu būdu nėra toks sklandus ir, akivaizdu,  ministerija  nėra tam kruopščiai pasirengusi –  lyg ir dėjo pastangas, bet atmestinai padarė darbą“, – teigė A. Navickas.   

,,Tada ministerija  lyg ir šalinosi sprendimų, todėl dabartiniu atveju yra  keista, kodėl  priimamas bendras sprendimas ir neleidžiama pačiam steigėjui, pačioms  savivaldybėms įvertinti situaciją ir  nuspręsti vietoje priimti vienokį ar kitokį sprendimą.“

Pasak profsąjungos pirmininko, yra neramu dėl   blogėjančios situacijos –  didėjančio užsikrėtimo koronavirusu skaičiaus, o tuo pačiu ir ministerijos neapibrėžtumo priimant sprendimus tokiomis aplinkybėmis. „Per pirmąją bangą buvo akivaizdu, jog ateis antroji viruso plitimo banga. Todėl  piktina ministerijos neapsisprendimas,  tokia  ministerijos  elgsena, kai ministras lyg ir  prieš rugsėjį kratėsi atsakomybės:  buvo teigiama, kad kiekviena mokykla galės spręsti  ir  pati priimti sprendimus. Tada ministerija  lyg ir šalinosi sprendimų, todėl dabartiniu atveju yra  keista, kodėl  priimamas bendras sprendimas ir neleidžiama pačiam steigėjui, pačioms  savivaldybėms įvertinti situaciją ir  nuspręsti vietoje priimti vienokį ar kitokį sprendimą.  Yra vietovių – raudonų zonų,  kai  situacija yra labai grėsminga ir nuotolinis ugdymas yra būtinas norint pristabdyti viruso plitimą. Visgi yra ir žalių zonų, kur nėra to viruso ir  galbūt ne dabar reikėtų eiti į nuotolinį mokymą, o kai jis ateis, tada. Tokiu būdu išsaugotume galimybę vesti  pamokas gyvai ir mokytis tiesioginiu būdu, kas, kaip visi suprantame,  yra labai svarbu ugdymo procesui“, – piktinosi  A. Navickas.

LŠDPS informacija

Daugiau šia tema galima klausytis čia: https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000126349/60-minuciu-kaip-mokyklos-pasiruosusios-nuotoliniam-mokymui