LŠDPS tarptautinė veikla Rugsėjį: profesinių mokyklų mokytojų darbo sąlygos, lyderystė ir DI švietime

2025-10-28

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) atstovai aktyviai dalyvauja įvairiuose tarptautiniuose švietimo profesinių sąjungų renginiuose – tiek gyvai, tiek nuotoliu. Diskutuojama aktualiomis temomis: profesinių mokyklų mokytojų darbo sąlygos, lyderystė profesinėse sąjungose, dirbtinis intelektas švietime, migracijos iššūkiai ir kt.

Rugsėjo mėnesį LŠDPS atstovai dalyvavo keliuose svarbiuose nuotoliniuose renginiuose:

  • Rugsėjo 15 d. – tarptautinės Demokratijos dienos proga EI (Education International) rengtas virtualus susitikimas „Demokratijos, švietimo ir profesinių sąjungų teisių gynimas“. Diskusijoje nagrinėti šiandienos iššūkiai ir strateginiai profesinių sąjungų žingsniai. LŠDPS atstovavo Danguolė Pilipavičienė.

  • Rugsėjo 22 d. – išplėstinis ETUCE komiteto posėdis „Profesinių sąjungų vaidmens stiprinimas remiant VET mokytojus: ETUCE strateginė diskusija“.

  • Rugsėjo 25–26 d. – Ketvirtasis politikos mokymosi forumas „Europos profesinio mokymo mokytojų apklausos (EVTS) pristatymas“, skirtas aptarti profesinio mokymo ir rengimo (VET) politikos formavimą bei VET mokytojų palaikymą. LŠDPS atstovavo Danguolė Pilipavičienė. Diskusijose dalyviai aptarė ES institucijų, švietimo ekspertų ir profesinių sąjungų vaidmenį, ETUCE prioritetus VET srityje bei iniciatyvos „Union of Skills“ poveikį.

  • Rugsėjo 25 d. – LŠDPS tarptautinių ryšių vadovė D. Pilipavičienė CESI EDUC konferencijos „Honouring the Teaching Profession in Europe“ metu aptarė Lietuvos mokytojų iššūkius ir profesinės sąjungos sprendimus jų sprendimui. Diskutuota ir apie galimas priemones mokytojo profesijos prestižui bei patrauklumui didinti.

  • Rugsėjo 29 d. – nuotoliniame įvadiniame modulyje ETUI mokymų ,,Lyderystės ir gebėjimų stiprinimo programa moterims profesinių sąjungų narėms“ („Leadership and Capacity-Building for Women Trade Unionist”).  Aurelija Macijauskienė, atstovaudama LŠDPS, prisistatė, įvardijo lūkesčius bei aptarė numatomą ilgalaikių mokymų kursą. Ji aktyviai įsitraukė į diskusiją ,,Ką man reiškia lyderystė? Kas yra geras lyderis?“, o grupiniuose užsiėmimuose apibrėžė, kokia lyderystė laikytina siekiu.

Taip pat buvo dėliojami pirminiai prioritetai profsąjunginei veiklai. Susitikimo pabaigoje kartu su kitomis dalyvėmis iš visos Europos buvo suderinti pasirengimo žingsniai pirmajam gyvam dirbtuvių susitikimui Briuselyje.