LŠDPS pirmininko pavaduotoja L. Bručkienė apie mokymo programų atnaujinimą: ,,Vežimas statomas prieš arklį”

2023-05-02

alt

Atnaujintos programos nuo kitų mokslo metų bus pradėtos diegti 1, 3, 5, 7, 9 klasėse ir III gimnazijos klasėse. Kitose klasėse – nuo 2024 m. Dalis atnaujintų programų jau taikomos švietimo įstaigose. Nuo praėjusių metų rugsėjo pagal jas dirba priešmokyklinio ugdymo įstaigos bei lenkų tautinės mažumos mokyklos.

Klaipėdos Vydūno gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Bručkienė apie atnaujinto ugdymo programas išsireiškė vaizdingai: „Vežimas statomas prieš arklį ir taip bandoma keliauti. Mano nuomone, pirmiausia turėjo būti naujų programų bandymai, po to – metodinė medžiaga, vadovėliai ir tik tada, kai mokytojai turi visus instrumentus mokyti, – diegti naujoves. O dabar rugsėjį jau pradėsime dirbti pagal naujas programas, o mokytojai tik svajoja, ar gaus nors vieną knygą“, – sakė Vakarų ekspresas L. Bručkienė.

,,Mano nuomone, pirmiausia turėjo būti naujų programų bandymai, po to – metodinė medžiaga, vadovėliai ir tik tada, kai mokytojai turi visus instrumentus mokyti, – diegti naujoves.”

Pašnekovė neneigė, kad mokymo programų atnaujinimas tikrai labai reikalingas ir labai lauktas, pasidžiaugė, kad išplėstiniam lietuvių kalbos kursui skirta daugiau pamokų, ne 5, o 6, sumažintas privalomų autorių skaičius ir įvesti du tarpiniai atsiskaitymai, tačiau kai kurios naujos idėjos prasilenkia su realybe, o į praktikų pastabas nereaguojama.

,,Mokymo programų atnaujinimas tikrai labai reikalingas ir labai lauktas, tačiau <…>kai kurios naujos idėjos prasilenkia su realybe, o į praktikų pastabas nereaguojama.”

„Mokytojus lituanistus labiausiai trikdo ir pykdo nauja išorinio vertinimo koncepcija. Ji kol kas nėra išbandyta. Mes neturime vertinimo kriterijų, pavyzdinių užduočių, tik pirminį projektą, pagal kurį jau nuo rugsėjo turėsime ruošti mokinius, nes jau vasario mėnesį abiturientai laikys valstybinio lietuvių kalbos egzamino dalį – kalbėjimą. Buvo žadėta, kad nauja vertinimo koncepcija bus parengta ir paviešinta pavasarį. Pavasaris jau įpusėjo, o koncepcijos nėra.

Pirminis variantas, kuris buvo pasiūlytas, švelniai tariant, prasilenkia su realybe. Kalbėjimui buvo siūloma, kad tekstai keisis kas pusvalandį ir mokytojas kartu su vaikais turės ruoštis vis naujam tekstui, kuriuo remdamasis vaikas kalbės. Ir taip 8 valandas kas pusvalandį vis po naują tekstą!!!

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjunga nusiuntė raštą Nacionalinei švietimo agentūrai su pastabomis, kas negerai tame projekte, ir konkrečiais pasiūlymais, kaip jį būtų galima ištaisyti nekeičiant esmės. Kol kas nesulaukėme jokios reakcijos.

Tiksliau, reakcija buvo, kad viskas yra gerai. Gal ir keis ką nors, tačiau kol kas mes negavome naujo varianto. Baiminamės, kad tas naujas variantas pasirodys tada, kai mokyklos atostogaus, o paskui sakys, kad organizacijos neparašė jokios savo pozicijos”, – sakė L. Bručkienė.

,,Baiminamės, kad tas naujas variantas pasirodys tada, kai mokyklos atostogaus, o paskui sakys, kad organizacijos neparašė jokios savo pozicijos.”

Pašnekovė tvirtino, jog naujas programas analizuojantiems mokytojams lituanistams neaišku, kaip pagal atnaujintas programas apibrėžti interpretaciją, probleminį rašinį…

„Keičiasi rašinio žanrai. Juos rašyti turėtume pradėti mokyti jau vienuoliktokus, tačiau neturime jokios metodinės medžiagos. Nemažai informacijos keliama į virtualias platformas, tačiau sumažintas finansavimas virtualiam turiniui. Pavyzdžiui, įsigyti virtualią platformą “Vyturys„ visoms mokyklos klasėms nėra finansinių galimybių. Lyg ir žadamos tam lėšos, tačiau kol kas tai – tik pažadai. Todėl dabar, per atostogas, mokytojai sėdi ir patys rašo atnaujintas programas“, – pasakojo lituanistė.

Daugiau skaitykite čia

Paruošta pagal ve.lt