Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininko Andriaus Navicko teigimu, švietimo sistema turbūt jau ne vieną dešimtmetį išgyvena sudėtingą laikotarpį, o negerėjantys mokinių rezultatai švietimo sistemoje kelia daug diskusijų visuomenėje, todėl dažniausiai prieš rinkimus girdime įvairių pažadų tą kokybę gerinti ir imamasi tam tikrų veiksmų.
,,Taigi ir šių dabartinių politinių jėgų, teikiančių švietimo įstatymų pataisas, suvažiavimuose prieš rinkimus girdėjome tokių pagrįstų pažadų išmokyti vaikus matematikos ne tik miestuose, bet ir regionuose. Kaip matome, per keletą metų išmokyti nepavyko, o rezultatus reikia gerinti. Tai tada reiškia, reikia atsikratyti mokinių, kurių nepavyko išmokyti – kitaip aš niekaip kitaip negalėčiau pavadinti šių Švietimo įstatymo pataisų. Tik klausimas, ar mes taip sprendžiam kokybės klausimus, ar mes juos gi imamės, gilesnių ir konkretesnių priemonių stengiantis tų vaikų neatsikratyti, jų nepašalinti iš vidurinio ugdymo, bet visgi juos išmokyti.
,,Kaip matome, per keletą metų išmokyti nepavyko, o rezultatus reikia gerinti. Tai tada reiškia, reikia atsikratyti mokinių, kurių nepavyko išmokyti – kitaip aš niekaip kitaip negalėčiau pavadinti šių Švietimo įstatymo pataisų.”
Jeigu pasižiūrėtumėme, iš savo patirties ir aplinkos galime prisiminti, kiek daug mokinių atranda save vienuoliktoj dvyliktoj klasėje, atranda savo tikrą motyvaciją mokytis ir pasiekia puikų rezultatų – ir taip jiems neatimama galimybė. O dabar toks reguliavimas man primena planinį mokinių paskirstymą į kažkokius segmentus, kai tuo tarpu netgi ir profesinis ugdymas yra tikrai nepatrauklus, ypatingai žiūrint į profesijų galimybių pasirinkimus – mergaitėms trūksta įvairių profesijų“, – Seimo spaudos konferencijoje 2022-12-01, skirtoje aptarti daug diskusijų sukėlusį Švietimo įstatymo pakeitimo projektą, kalbėjo A. Navickas.
Spaudos konferencijoje
Jo manymu, niekas ir dabar nedraudžia mokytojams, kurie daugiau mato realią situaciją, kalbėtis su mokiniais, kurie nebus linkę mokslams ar akademiniams pasiekimams, ir jų tėvais bei juos nukreipti mokinius rinktis profesines studijas, o ne priverstinai bandyti atsikratyti jais.
,,Gaila ir norisi, kada atsirastų daugiau pasitikėjimo mokytojais ir leisti mokiniams rinktis. Ne vienas pavyzdys, jog ir baigus aukštąjį mokslą, žmonės savo valia pasirenka dar mokytis profesijos, kur aukštojo mokslo nereikia – visi eina ir mokosi savo valia.
A. Navickas spaudos konferencijoje
Mes per visą nepriklausomą Lietuvos laikotarpį kalbėjome apie tai, kad visur būtų galimybė leisti rinktis, o ne kažkuri partija nuspręstų, jog ji geriausiai žino, ko mums reikia ir nurodinėtų konkretiems mokiniams, kur reikia mokytis“, – sakė A. Navickas.
,,Kitaip tai turės neigiamas pasekmes – vėl neištaisius ir negerinant švietimo sistemos gilesnių problemų, kurios ir generuoja blogus rezultatus iš esmės, mes toliau grimsime į bedugnę.“
Profsąjungos vadovas tikisi, kad apie šiuos skubotus pasiūlymus bus dar daug diskutuojama ir galų gale daugumos bus atsisakyta: ,,Kitaip tai turės neigiamas pasekmes – vėl neištaisius ir negerinant švietimo sistemos gilesnių problemų, kurios ir generuoja blogus rezultatus iš esmės, mes toliau grimsime į bedugnę.“
Daugiau šia temos žiūrėkite spaudos konferencijos įrašą.