LŠDPS pirmininkas A.Navickas: mokytojai pertvarkoms, gerinančioms jų darbo sąlygas, tikrai neprieštarautų

2022-09-06

alt

Kaip nusiteikę naujus mokslo metus pasitinka mokytojai? Apie tai su Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininku Andriumi Navicku (LRT laidos ,,10-12‘‘ vedėja  Agnė Skamarakaitė).

Mokytojai pertvarkoms, gerinančioms jų darbo sąlygas, tikrai neprieštarautų

Paklaustas, su kokiomis nuotaikomis mokytojai pasitinka naujuosius mokslo metus,  LŠDPS pirmininkas A. Navickas atsakė, jog labiausiai galbūt džiugina, kad kol kas nėra neigiamų pokyčių, kažkokių priimtų sprendimų, kurie dar pablogintų mokytojų situaciją,  ir kad sprendimai, kuriems  mokytojai nepritaria,  atidedami.

,,Visgi  nerimo yra nemažai ir jis  labiausiai susijęs su tam tikrais dar anksčiau padarytais sprendimais: mokytojų darbo apmokėjimo sistema, darbo užmokesčiu, partijos susitarimais – ar jie bus įgyvendinti. Taip pat nerimą kelia nemažai aistrų sukėlęs pedagogų karjeros modelis,  infliacija –  ar į tai  bus atsižvelgta. Yra ir kitų problemų, kaip mokinių nelankomumas. Norisi ministerijos sprendimų, kad galėtų mokyklos užtikrinti tvarką kuo geriau”, – sako A. Navickas. 

,,Šiandien labiausiai galbūt džiugina, kad kol kas nėra neigiamų pokyčių, kažkokių priimtų sprendimų, kurie dar pablogintų mokytojų situaciją,  ir kad sprendimai, kuriems  mokytojai nepritaria,  atidedami.”

Kalbėdamas apie vieną iš profsąjungos suvažiavime priimtoje rezoliucijoje pasiūlymų – atšaukti naująjį planuojamą pedagogų karjeros modelio projektą – A. Navickas užsiminė, jog šiuo metu ministerijos  projektas lyg ir atidedamas po to, kai tarp mokytojų kilo daug aistrų dėl tokio iš esmės bloginančio mokytojų darbo sąlygas pedagogų karjeros modelio. Pasipiktinimą kėlė ,,noras užkrauti mokytojams didesnes apimtis įvairių darbų už tą patį atlyginimą, apriboti galimybę kelti kvalifikaciją.”

,,Pasipiktinimą kėlė noras užkrauti mokytojams didesnes apimtis įvairių darbų už tą patį atlyginimą, apriboti galimybę kelti kvalifikaciją.”

,,Natūralu, kad šis ministerijos projektas negalėjo sulaukti  palaikymo iš mokytojų. Jeigu pertvarka būtų, kuri gerintų jų padėtį, mokytojai tam  tikrai neprieštarautų. Visgi šiandien švietimo bendruomenę ramina tai, kad kol kas ministerija nepriima sprendimų, kurie dar pablogintų situaciją, juo atideda ir yra pasirengusi diskutuoti, galbūt ir išgirsti mokytojus“, – teigia profsąjungos lyderis.

Akimirka iš LŠDPS  suvažiavimo Dubingiuose

Infliacijos kompensavimas mokytojams – tai realu?

A.Navicko nuomone, per kelerius metus siekti tikslai didinti atlyginimus tampa bereikšmiai.

 ,,Ta infliacija, kainų augimas, natūralu, kad iškelia diskusijas:  visi tikisi, kad infliacija  bus kompensuojama  didinant atlyginimus. Tai būtų ženklus pakėlimas, bet tai būtų teisinga.

,,Ta infliacija, kainų augimas, natūralu, kad iškelia diskusijas:  visi tikisi, kad infliacija  bus kompensuojama  didinant atlyginimus. Tai būtų ženklus pakėlimas, bet tai būtų teisinga.”

Sunku pasakyti, ar tai realu.  Vis tik prisiminkime, kokie buvo šios Vyriausybės pažadai –  pirmiausia prioritetas švietimui. Ar tai bus įgyvendinama, nežinau. Dabar formuojamas biudžetas, laukiame diskusijos ir,  kiek būsime išgirsti, sunku pasakyti“, – kalbėdamas apie infliacijos kompensavimą sako profsąjungos vadovas.  

Mokinių nelankomumas – didelė problema

Aptardamas vieną iš punktų priimtoje rezoliucijoje  VIII ataskaitinio-rinkiminio suvažiavimo metu rugpjūčio 22 d. Dubingiuose – sutvarkyti mokinių elgesio teisinę bazę taip, kad ja remdamosios mokyklos galėtų susikurti paveikias veikas – LŠDPS pirmininkas sako, jog tokios priemonės yra reikalingos, kad užtikrintų mokinių nelankomumą.

,,Diskusijoje iškelta didelio masto mokinių nelankomumo problema. Trūksta teisinės bazės užtikrinti  mokinių lankomumą. Taip, yra gerų pavyzdžių, kur mokyklos, turinčios motyvuotus vaikus, gali pačios užtikrinti  mokinių lankomumą, vis tik nelankomumo problemos iškyla tose mokyklose, kur ne visi mokiniai yra motyvuoti. Ir tos teisinės bazės  trūksta.

Akimirka iš LŠDPS inicijuotos diskusijos su Švietimo ministre Dubingiuose

 Šiuo metu daug kalbama apie prastus mokinių rezultatus ir kaip juos gerinti. Mokymosi rezultatai priklauso nuo daugelio faktorių. Vienas svarbiausių kriterijų norint tikėtis gerų rezultatų – lankomumas“, – sako A. Navickas.

 ,,Šiuo metu daug kalbama apie prastus mokinių rezultatus ir kaip juos gerinti. Mokymosi rezultatai priklauso nuo daugelio faktorių. Vienas svarbiausių kriterijų norint tikėtis gerų rezultatų – lankomumas.“

Kalbėdamas apie Švietimo ministrės siūlymą parengti pavyzdinių taisyklių variantą mokykloms A.  Navickas sako, jog bet kokia iniciatyva keisti blogą situaciją yra sveikintina.

Mokytojas – pagrindinė figūra ugdyme, o jų trūksta

LŠDPS pirmininkas nemato realių Vyriausybės sprendimų pritraukti jaunų perspektyvių mokytojų, o mokytojų trūkumo problema tik aštrėja.

,,Keliame ir mes klausimą – ar tikrai reikalingi, o ne kažkokie trumpalaikiai sprendimai yra ministerijos smaigalyje? Koncentruotis reikia ne į pritraukimą  į studijas, o kad taptų profesija populiari.

Tik 50 proc baigusių pedagogikos studijas  ( o studjuoja jas ir taip mažai studentų) ateina dirbti į mokyklas. Problemų, kodėl taip yra, yra daug. Darbo sąlygos, visa kita  yra svarbu. Vis tik rinkoje darbo užmokestis  vaidina lemiamą vaidmenį. Jeigu atlyginimai tikrai būtų patrauklūs, tai norinčiųjų dirbti mokytojais turėtumėme pakankamai.

,,Keliame ir mes klausimą – ar tikrai reikalingi, o ne kažkokie trumpalaikiai sprendimai yra ministerijos smaigalyje? Koncentruotis reikia ne į pritraukimą  į studijas, o kad taptų profesija populiari.”

Tad kokie šie mokslo metai  mūsų laukia, daug kas priklausys nuo ministerijos ir Vyriausybės sprendimų“, – sako LŠDPS pirmininkas A. Navickas.    

Interviu  įrašą galite rasti čia (nuo 01:28:20)