LŠDPS atstovių dalijimasis patirtimis, kaip stiprinti profesines sąjungas, ETUCE mokymo dirbtuvėse ,,Your TURN2″

2025-03-05

Kaip stiprinti ir  puoselėti profesines sąjungas, kurios iš tiesų atstovauja mokytojų profesijai? Kodėl dalis darbuotojų nemato ryšio tarp  narystės  profesinėje sąjungoje ir geresnio atlygio  bei darbo sąlygų?  Kokios priežastys lemia, kad kai kuriose šalyse į profesines sąjungas stoja beveik visi darbuotojai, tuo tarpu kitose šalyse švietimo darbuotojų, kurie yra profesinių sąjungų  nariai,  sudaro vos keletas procentų?  Su kokiais iššūkiais susiduria mokytojai ir kiti švietimo darbuotojai? Kaip profesinės sąjungos pritraukia darbuotojus? Kaip pritraukti jaunimą į profesines sąjungas? Kokias savybes turi  turėti ir ugdyti profesinių sąjungų lyderiai? Kokios galimos strategijas, kaip stiprinti profesinių sąjungų organizavimą ir skatinti lyderystę mokytojų bendruomenėje? Kaip pereiti  prie stipresnio bendruomeniškumo?

Mokymai Barselonoje 

#YourTurn2 mokymų dirbtuvės, surengtos Europos švietimo profesinių sąjungų komiteto (ETUCE) 2025 m. vasario 25–26 d. Barselonoje,  subūrė mokytojus ir profsąjungų atstovus iš visos Europos, kad aptartų šiuos klausimus ir apsvarstytų profesinių sąjungų organizavimo ateitį.

Darbas grupėje 

 Darbo grupėse LŠDPS atstovės Danguolė Pilipavičienė ir Jurgita Kiškienė pasidalijo Lietuvos švietimo  situacija ir LŠDPS  patirtimi: strategijomis, kaip siekiama  geresnių mokytojų darbo sąlygų, sparčiai didinama  profesinės organizacijos narystė, bendradabiavimu su jaunimu, kita.

Darbas grupėse

Darbas grupėse

LŠDPS atstovės  pristatė Lietuvos pilietinės galios instituto atliekamą kasmetinį Pilietinės galios tyrimą, kuriuos pagrindžiama  situacija  Lietuvoje ir požiūris į mokytojų streikus: Pilietinės galios indekso tyrimas rodo, kad mokytojų kaip   pilietiškiausios  ir aktyviausios Lietuvos  visuomenės dalies pilietinės galios indeksas (PGI) ypač paauga po LŠDPS inicijuotų  mokytojų streikų (po 2018 m. streiko  – 2019 m. 53,7 balai iš 100, o visos šalies visuomenės – 39,7, tas pats dėsningumas pastebėtas ir po 2023 m. streiko), 59 proc. Lietuvos gyventojų (tarp mokytojų net 79 proc.) pritarė 2023 m. rudenį vykusiems mokytojų streikams dėl atlyginimų ir darbo sąlygų.

Su  Graikijos ir Ispanijos atstovėmis 

Su Vengrijos ir Graikijos atstovais 

Su kolegėmis iš Norvegijos 

 Taip pat kalbėdamos apie  švietimo bendruomenės palaikymą  ir aktyvų jaunimo – moksleivių –  įsitraukimą į  įvairias LŠDPS veiklos formas, LŠDPS atstovės pristatė neįprastas ir efektyvias LŠDPS protestų ir akcijų formas: 2018 m. streiko metu mokytojų, protestuojančių prieš imitacines derybas, trims savaitėms apsigyvenimą ŠMSM patalpose (pademonstruota L. Bručkienės knyga ,,Be penkių minučių prestižinė“), 2023 m. streiko metu vykusios protesto formas, kaip  akcija ,,Streiko kelias“, kurios metu Lietuvos mokytojai kartu su mokiniais ir jų tėvais pėsčiomis iš įvairių šalies vietovių keliavo į Vilnių (ilgiausias atstumas – 410 km. – įveiktas per 14d.), renginiai paromis Vilniaus V. Kudirkos aikštėje, perfomansas su realiais algalapiais prie Seimo rūmų, VETO Seime, spalio  12 d. renginyje muzikinė mokinių programa  ir kita.

Daugiau informacijos  ETUCE tinklapyje 

Renginio fotoakimirkas rasite čia.