Kaip stiprinti ir puoselėti profesines sąjungas, kurios iš tiesų atstovauja mokytojų profesijai? Kodėl dalis darbuotojų nemato ryšio tarp narystės profesinėje sąjungoje ir geresnio atlygio bei darbo sąlygų? Kokios priežastys lemia, kad kai kuriose šalyse į profesines sąjungas stoja beveik visi darbuotojai, tuo tarpu kitose šalyse švietimo darbuotojų, kurie yra profesinių sąjungų nariai, sudaro vos keletas procentų? Su kokiais iššūkiais susiduria mokytojai ir kiti švietimo darbuotojai? Kaip profesinės sąjungos pritraukia darbuotojus? Kaip pritraukti jaunimą į profesines sąjungas? Kokias savybes turi turėti ir ugdyti profesinių sąjungų lyderiai? Kokios galimos strategijas, kaip stiprinti profesinių sąjungų organizavimą ir skatinti lyderystę mokytojų bendruomenėje? Kaip pereiti prie stipresnio bendruomeniškumo?
Mokymai Barselonoje
#YourTurn2 mokymų dirbtuvės, surengtos Europos švietimo profesinių sąjungų komiteto (ETUCE) 2025 m. vasario 25–26 d. Barselonoje, subūrė mokytojus ir profsąjungų atstovus iš visos Europos, kad aptartų šiuos klausimus ir apsvarstytų profesinių sąjungų organizavimo ateitį.
Darbas grupėje
Darbo grupėse LŠDPS atstovės Danguolė Pilipavičienė ir Jurgita Kiškienė pasidalijo Lietuvos švietimo situacija ir LŠDPS patirtimi: strategijomis, kaip siekiama geresnių mokytojų darbo sąlygų, sparčiai didinama profesinės organizacijos narystė, bendradabiavimu su jaunimu, kita.
Darbas grupėse
Darbas grupėse
LŠDPS atstovės pristatė Lietuvos pilietinės galios instituto atliekamą kasmetinį Pilietinės galios tyrimą, kuriuos pagrindžiama situacija Lietuvoje ir požiūris į mokytojų streikus: Pilietinės galios indekso tyrimas rodo, kad mokytojų kaip pilietiškiausios ir aktyviausios Lietuvos visuomenės dalies pilietinės galios indeksas (PGI) ypač paauga po LŠDPS inicijuotų mokytojų streikų (po 2018 m. streiko – 2019 m. 53,7 balai iš 100, o visos šalies visuomenės – 39,7, tas pats dėsningumas pastebėtas ir po 2023 m. streiko), 59 proc. Lietuvos gyventojų (tarp mokytojų net 79 proc.) pritarė 2023 m. rudenį vykusiems mokytojų streikams dėl atlyginimų ir darbo sąlygų.
Su Graikijos ir Ispanijos atstovėmis
Su Vengrijos ir Graikijos atstovais
Su kolegėmis iš Norvegijos
Taip pat kalbėdamos apie švietimo bendruomenės palaikymą ir aktyvų jaunimo – moksleivių – įsitraukimą į įvairias LŠDPS veiklos formas, LŠDPS atstovės pristatė neįprastas ir efektyvias LŠDPS protestų ir akcijų formas: 2018 m. streiko metu mokytojų, protestuojančių prieš imitacines derybas, trims savaitėms apsigyvenimą ŠMSM patalpose (pademonstruota L. Bručkienės knyga ,,Be penkių minučių prestižinė“), 2023 m. streiko metu vykusios protesto formas, kaip akcija ,,Streiko kelias“, kurios metu Lietuvos mokytojai kartu su mokiniais ir jų tėvais pėsčiomis iš įvairių šalies vietovių keliavo į Vilnių (ilgiausias atstumas – 410 km. – įveiktas per 14d.), renginiai paromis Vilniaus V. Kudirkos aikštėje, perfomansas su realiais algalapiais prie Seimo rūmų, VETO Seime, spalio 12 d. renginyje muzikinė mokinių programa ir kita.
Daugiau informacijos ETUCE tinklapyje
Renginio fotoakimirkas rasite čia.