LŠDPS atstovė dalyvauja EI nuotoliniame renginyje ,,Viešinkime! Investuokime į švietimo pagalbos personalą: Užtikrinkime įtrauktį švietime”

2025-05-16

Gegužės 14 d. LŠDPS komunikacijos ir tarptautinių ryšių vadovė Danguolė Pilipavičienė dalyvavo  tarptautinės organizacijos (EI) internetiniame susitikime – „Viešinkime! Investuokime į švietimo pagalbos personalą: Užtikrinkime įtrauktį švietime”.
 
Šis renginys skirtas paminėti Pasaulinę švietimo pagalbos personalo dieną (gegužės 16 d.), kurią 2018 m. inicijavo Tarptautinė švietimo profesinė sąjunga (Education International). Šia diena siekiama įvertinti svarbų švietimo pagalbos personalo vaidmenį skatinant lygiavertę ir įtraukią švietimo sistemą bei užtikrinant kokybišką išsilavinimą visiems. Tarptautinė švietimo profesinė sąjunga ir jos narės visą savaitę minės ir pagerbs Pasaulinę švietimo pagalbos personalo dieną.
 

Švietimo pagalbos darbuotojai (ŠPD) atlieka itin svarbų vaidmenį remiant ir stiprinant švietimo bendruomenes bei jose esančius mokinius – ypač tuos, kurie istoriškai buvo atskirti ar marginalizuoti. Tačiau mažėjant viešajam švietimo finansavimui ir didėjant privatizacijai, ŠPD susiduria su rimtais iššūkiais – jų darbo saugumas, atlyginimas, darbo krūvis, teisės ir gerovė yra stipriai pažeidžiami, o pats ŠPD darbas nuvertinamas. Be ŠPD mokyklos nebūtų jaukios ir švarios, vaikai liktų alkani, jų elgesio ir sveikatos problemos liktų neišspręstos, o akademiniai, socialiniai-emociniai ir praktiniai poreikiai – nepatenkinti; kai kurie net negalėtų saugiai pasiekti mokyklos.

Susidūrus su taupymo politika, didėjančia privatizacija ir mažėjančiu viešuoju finansavimu, būtina užtikrinti ŠPD galimybes dalyvauti kuriant mokyklas ir švietimo sistemas, ginti jų teises ir užtikrinti orias darbo sąlygas. Tai reiškia, kad reikia telkti ir organizuoti ŠPD bei užtikrinti, kad jų balsas būtų išgirstas švietimo profesinėse sąjungose.

 
 
Daugiau: https://www.ei-ie.org/en/item/29921:education-support-personnel-are-key-to-quality-inclusive-public-education-a-call-for-recognition-and-fair-treatment