J. Kiškienė: ateinantys mokslo metai – išbandymų metas

2021-08-27

Kitą savaitę kontaktiniu būdu prasidės mokslo metai  tiek mokyklose, tiek ir aukštojo mokslo įstaigose. Apie naujus mokslo metus rugpjūčio 25 d. „Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“ diskutavo Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos Vilniaus miesto susivienijimo pirmininkė ir anglų kalbos mokytoja Jurgita Kiškienė kartu su Mokyklų vadovų asociacijos vadovu Dainiumi Žvirdausku,  Žurnalo „Reitingai“ vyriausiuoju redaktoriumi  Gintaru Sarafinu ir NVSC Vilniaus departamento vadove, epidemiologe Rolanda Lingiene (laidos vedėjas Aurimas Perednis).

Artėjantys mokslo metai kelia nerimą švietimo bendruomenei. Jurgitai Kiškienei nemažai tenka bendrauti su kitais mokytojais ir, pasak jos, jie jaučiasi lyg artėtų egzaminų metas, išbandymų laikotarpis, kadangi yra nežinia, kaip bus.

„Aišku, turime patirties iš praeitų metų, bet dabar ir patys tikimės, ir mokiniai tikisi dirbti kontaktu, esminis klausimas – kiek ilgai tai vyks ir kas nutiks, jei mokyklose, klasėse bus atvejų“, – svarstė mokytoja.

 J.Kiškienę neramina ir pedagogų darbo krūvio klausimas – baiminamasi, kad mokytojams gali tekti dirbti dvigubai.

,,Baiminamasi, kad mokytojams gali tekti dirbti dvigubai.”

„Ne visi mokytojai yra užtikrinti, kiek kontaktinių valandų gaus, ar susidarys etatas. <…> Netgi turėdami po 24 pamokas mokytojai neretai net neturi etato dėl ydingos etatinės mokytojų darbo apmokėjimo sistemos.

 Taip pat yra tas nuogąstavimas, kad trūkstant mokytojų  teks dirbti ir už kolegas, ir neaišku, ar bus apmokėjimas, jei reikės dirbti dvigubai“, – svarstė mokytoja.

„Ne visi mokytojai yra užtikrinti, kiek kontaktinių valandų gaus, ar susidarys etatas. <…> Netgi turėdami po 24 pamokas mokytojai neretai net neturi etato dėl ydingos etatinės mokytojų darbo apmokėjimo sistemos.”

Mokytojų trūkumas ateityje gali labai paaštrėti. 3-4 procentai mokytojų yra iki 30 metų amžiaus, o mokytojų amžiaus vidurkis  virš penkiasdešimties. Jei jie pradės masiškai išeiti į pensiją,  neliks kam mokyti vaikų. Pasak J. Kiškienės, jau dabar  išeina nemažai mokytojų į užtarnautą poilsį, nors ir nelabai norima juos paleisti, nes nėra kam jų pakeisti.

,,O stipendijos, skatinančios studijuoti pedagogiką, nepadeda. Reikia konkurencingo atlyginimo mokytojams, kad būtų kažkokia konkurencija mokyklose.

Ir tos pagrindinės darbo sąlygos turi ženkliai gerėti: aišku, mokyklų trūkumas didesniuose miestuose ir tos klasės beprotiškai didžiulės. Ne tik mokyklose, bet ir darželiuose tai yra didžiulė problema: mokinių ir darželinukų skaičius gerokai per didelis, ypač dideliuose miestuose”, – kalbėjo J. Kiškienė.

,,Ne tik mokyklose, bet ir darželiuose tai yra didžiulė problema: mokinių ir darželinukų skaičius gerokai per didelis, ypač dideliuose miestuose.”

Pasal mokytojos, neaišku,  kaip vyks mokymosi procesas: vien kontaktiniu ar mišriu (kontaktiniu kas antrą savaitę) būdu. Užtraukiama atsakomybė  spręsti  pačioms mokykloms, kokiu būdu vyks ugdymas.

,,Mišrus mokymas neišvengiamas. Mokytojai bijo  ir nuogąstauja dėl hibridinio mokymo (kai vienu metu pusė klasės yra namie, kita mokosi klasėse). Tada sunku ir suvaldyti, ir dvigubas pasiruošimas, ir įdiegtos  technikos mokyklos  trūkumas, pamokos kokybė prastesnė, kai du darbai vienu metu.

„Reikia atrasti bendrą vardiklį, o ne galvoti, ar žmogus pasiskiepijęs, ar testavosi, ar ne. <…> Negalime suskirstyti į stovyklas ir susipykti, negali būti prievartos, turėtų būti dialogas.”

 Tik kontaktiniu būdu  visiems, nemanau, kad pavyks dirbti, kiek patirtis sako, jei epidemiologine situacija bus prasta‘’, – svarstė J. Kiškienė.

Ji teigė nepritarianti, kad nesiskiepijantys mokytojai patys turėtų mokėti už savo testus, ir pridūrė, kad nereikėtų supriešinti vakcinuotų ir nevakcinuotų pedagogų. „Reikia atrasti bendrą vardiklį, o ne galvoti, ar žmogus pasiskiepijęs, ar testavosi, ar ne. <…> Negalime suskirstyti į stovyklas ir susipykti, negali būti prievartos, turėtų būti dialogas”, – aiškino anglų kalbos mokytoja.

Viso įrašo galima klausytis  čia

Šia tema daugiau

LŠDPS informacija