A. NAVICKAS: PRIVAČIOS MOKYKLOS KURIAMOS DĖL PER MENKO MŪSŲ VALDŽIOS POŽIŪRIO Į ŠVIETIMĄ

2020-10-08

Privačios mokyklos kasmet sulaukia vis didesnio būrio mokinių. Per paskutiniuosius metus šalyje atsirado penkios naujos privačios mokyklos. Viena pirmųjų privačių mokyklų duris atvėrė prieš dvidešimt penkerius metus. Šių ugdymo įstaigų vaikų tėvai teigia, kad privačiose mokyklose jų vaikams saugiau, įdomiau ir mokslas netampa našta.
 
Tuo tarpu Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininko Andriaus Navicko teigimu, viena iš priežasčių, kodėl kuriamos privačios mokyklos, yra per menkas mūsų valdžios požiūris į švietimą. „Reikėtų atkreipti dėmesį į Suomiją, Švediją, kur yra aukšta ugdymo kokybė, ten privačių mokyklų nėra. Tos šalys, kurios nueina į privatų sektorių, negali tikėtis labai geros mokymo kokybės. Tokia iškreipta konkurencija sudaro sąlygas dar mažiau rūpintis valstybinėmis mokyklomis. Būtų ženkliai geriau ne plėsti švietimo tinklą, kai dažnai dejuojame, kad jis yra per didelis, bet kokybiškiau rūpintis esamu“, – teigia A. Navickas.
 
Pasak Andriaus Navicko, mokytojams darbas privačiose mokyklose dažnai tampa nepatrauklus, nes darbo užmokestis yra toks pats, o darbo sąlygos kartais yra netgi sunkesnės. Nevalstybinėse mokyklose juntama daugiau spaudimo iš tėvų, kurie aiškiai pasako, kad mes mokam savo pinigus ir norime geresnių pažymių mokiniams, nors dažnai vaikai ir nebūna to verti. Tos mokyklos nėra kokybiškesnės, o tėvams mokant už mokslą pinigus iškreipiamas ugdymo sistemos vertinimas.
 
LŠDPS pirmininkas mano, kad nors privačios mokyklos ir stengiasi pabrėžti, kad jos skiria didesnį dėmesį vaiko emociniam stabilumui, tačiau reikia nepamiršti, kad labai svarbus yra ir ugdymas, taigi reikia išlaikyti pusiausvyrą. Jis teigia, kad perdėtas rūpestis mokiniu gali pakišti koją ruošiantis gyvenimui ir ar tikrai į privačias mokyklas ateina tokie jau negabūs ir silpni mokiniai, kad juos dvigubai reikia saugoti, sudaryti dvigubai mažesnes klases, skirti dvigubą finansavimą. Pasak Andriaus Navicko, šie mokiniai nėra kitokių gebėjimų ir galėtų puikiai integruotis į valstybines mokyklas.
 
LŠDPS informacija