A. NAVICKAS: NEREIKIA NETIKRO RŪPESČIO DĖL MOKYTOJŲ

2020-08-30

      • Mokslo metų organizavimo tvarka pagal Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos rekomendacijas yra chaotiška. Apie tai buvo diskutuota su Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininku Andriumi Navicku LNK televizijos laidoje „Labas vakaras, Lietuva“.  
        „Stebint visą šį procesą, apskritai sunku suprasti, kas vyksta. Pasižiūrėkim, ką mes girdime pastarosiomis dienomis ir į ką bei kaip mokytojams reaguoti. Diskutuojama, vaikams matuoti temperatūrą ar ne. Ir girdim tokius argumentus, jog tėvai sąmoningi ir nereikia matuoti temperatūros. Bet norint patekti į kitas įstaigas, eina tie patys sąmoningi tėvai, bet temperatūrą jiems matuoti reikia. Vėlgi testuoti ar imti testus tik iš mokytojų? Tai jeigu imti testus, tai reikia imti iš visų grupių, jei mes norime apsaugoti. O jei tie testai neprivalomi, tai kokia apskritai prasmė kalbėti apie tai? Galbūt galėtų būti kažkokie taškai, kur bet koks visuomenės narys, jeigu nori pasitikrinti, galėtų eiti ir tai atlikti. Taigi tie visi dalykai rodo, jog nėra vienos aiškios sistemos“, – kalbėjo A. Navickas.
        A. Navickui nesuprantama greitųjų testų nauda. „Jie nieko neparodys, todėl galvojam, jog nereiktų čia dar sukelti įtampos ar streso mokytojams, o tiesiog pasitikėti mokytojais. Mokytojai yra sąmoningesni nei kai kurie tėvai ir, jeigu jie pasijustų blogai, tiesiog kreiptųsi į medikus. Nereikia kažkokio išskirtinio dėmesio ir netikro rūpesčio dėl mokytojų“, – piktinosi profsąjungos pirmininkas.
        Taip pat A. Navickui nerimą kelia tam tikri Rugsėjo pirmosios organizavimo scenarijai: „Girdime iš kai kurių miestų, kaip šventės organizuojamos. Kalbama, jog bus atrenkama po vieną klasę ir kviečiama į mieste organizuojamą renginį. Ką tai reiškia? Jei yra kažkur virusas, tai pakvieskim visus mokinius iš visų mokyklų, kad tas virusas tada visur būtų, vietoj to , jog stengtumėme jį kažkaip izoliuoti.“
        „Visi norėtų kažkokio aiškumo, bet jo trūksta. Kaip suvaldyti srautus, paskirstyti klases, ir ar yra apskritai yra prasmė kalbėti apie srautų valdymą, jeigu vis tiek tie mokiniai po to susitiks. Kaip bus užtikrintos apsaugos priemonės ir ar jų užteks? Ar užteks tam finansavimo? Šiai dienai dar niekas neaišku. Tai va tokie dalykai rodo, kad tos rekomendacijos parengtos daugmaž, kad parodytų, jog buvo dirbama, bet iš esmės jų niekas negali suprasti ir žinoti, kaip jos bus taikomos“, – kalba apie didžiulį mokytojų nerimą pasitinkant naujuosius mokslo metus A. Navickas.
        „Jeigu visgi apsisprendėm dirbti nenuotoliniu būdu, nereikia dirbtinai imituoti kažkokio tokio rūpesčio kalbant apie priemones, kurios jokio efekto neduoda. Dabar svarbiausia kuo saugesnes sąlygas mokymui ir mokymuisi užtikrinti. Norim būti sveiki ir kad vaikai būtų sveiki. Na, o mažesnės klasės, aišku, padėtų saugumui užtikrinti“ , – svarsto A. Navickas.

Daugiau žiūrėkite nuo 06:35

https://lnk.lt/video/labas-vakaras-lietuva-1506/105424