A. Navickas LRT Aktualijų studijoje: hibridinis mokymas – blogiausias scenarijus, ko labiausiai turbūt mokytojai nenorėtų

2021-08-26

Ar laukia dar vieni nuotolinio ugdymo metai? Kai jūs įsivaizduojate mokytojo darbą artimiausiu metu, kai kas antra klasė, ar kas antra pusė klasė bus izoliacijoje? Ar nebus hibridinis mokymas norma mokykloje? Ar tuomet bus mokytojams apmokama už tokį mokymą?

Šiais ir kitais aktualiais švietimo bendruomenei aktualiais klausimais diskutuota LRT ,,Aktualijų studijoje”. Joje taip pat dalyvavo ir Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas.

A. Navicko teigimu, hibridinis mokymas – blogiausias scenarijus, ko labiausiai turbūt mokytojai nenorėtų.

,,Hibridinis mokymas – blogiausias scenarijus, ko labiausiai turbūt mokytojai nenorėtų.”

Tai tas scenarijus, kurį būtų sunkiausiai užtikrinti. Toks mokymas ilgai netruktų ir vienaip ar kitaip būtų svarstoma pereiti į nuotolinį,  betgi visgi visų noras ir lūkestis yra, kad kuo ilgiau galėtumėme užtikrinti kontaktinį ugdymą. Ir visos tos  bendruomenių pastangos, reikia tikėtis, kad leis tą padaryti, nes turbūt tų baimių, turbūt susitaikymo su ta liga ir ta nežinomybe yra ir  mažiau. Visi supranta, kad mokyklos yra tos įstaigos, kurios privalo dirbti, kad visuomenės gyvenimas nesutriktų ir būtų pilnavertis”, kalbėjo A. Navickas.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovas Aidas Aldakauskas, atsakydamas į klausimą, kaip mokytojams bus apmokama už darbą hibridiniu būdu, teigė, jog kiekvienoje mokykloje apmokama pagal  jos darbo apmokėjimo sistemą. Tad  darbo apmokėjimo sistemose reikia nusistatyti, kad  už hibridinį darbą būsų galima mokėti kaip už veiklos  sudėtingumą.

,,Toks atsakymas, kad mokyklos savo sistemose gali numatyti tvarkas dar pridėjus, kad , jeigu tam yra lėšų, rodo, kad už šį darbą nebus  mokama.” 

Ar užtenka tokios tvarkos,  ar reikia priimti sprendimus valstybės mastu, priinti teisės aktus, kad būtų mokami papildomi priedai? Tikrai ne. O toks ministerijos atsakymas, A. Navicko nuomone, rodo, kad už hibridinį mokymą nebus mokama. 

,,Kiek mes kreipėmės į Vyriausybę, gavome tokį atsakymą, kad siekis yra grįžti į kontaktinį ugdymą,  ir tokio svarstymo, kad bus skiriama tam papildomų lėšų hibridiniam ar kitam sudėtingesniam mokymui nėra.”

,,Toks atsakymas, kad mokyklos savo sistemose gali numatyti tvarkas dar pridėjus, kad , jeigu tam yra lėšų, rodo, kad už šį darbą nebus  mokama. Kaip matėme anksčiau, dar ikimokyklinio ugdymo pedagogams ir  mokytojams už tą veiklos sudėtingumą  mokama nebuvo. Kiek mes kreipėmės į Vyriausybę, gavome tokį atsakymą, kad siekis yra grįžti į kontaktinį ugdymą,  ir tokio svarstymo, kad bus skiriama tam papildomų lėšų hibridiniam ar kitam sudėtingesniam mokymui nėra”, – piktinosi profsąjungos pirmininkas.

Šia tema daugiau