A. Navickas: klasėse turi dirbti po kelis pedagogus

2018-01-30

alt

Lietuvoje yra per 36 tūkst. specialiųjų poreikių vaikų, dauguma jų mokosi bendrojo ugdymo mokyklose. Tokių vaikų nuolat daugėja, o tėvai vis dažniau prabyla, jog baiminasi dėl savo vaikų saugumo, nes elgesio sutrikimų turintys klasiokai kartais yra neprognozuojami.

„Ne vieneri metai mes kartojame, kad tiek mokytojai, tiek mokiniai yra šios situacijos įkaitai, – televizijai lrytas.tv komentavo Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininkas Andrius Navickas. – Tačiau nieko padaryti negalima, o ir kalbėti apie tai viešai yra sudėtinga, nes sulaukiame neigiamos reakcijos, nes neva esame prieš integraciją“.

Jo teigimu, įvairių specialiųjų poreikių vaikai neturi būti izoliuojami, jie turėtų būti ugdomi kartu su kitais bendraamžiais, tačiau tam reikalingos ir atitinkamos sąlygos: tinkamos klasės ir stipri pagalbos mokiniui specialistų komanda. Deja, realybė yra kitokia, – dažnai mokyklose tėra pusė psichologo etato ir minėtiems vaikams skiriama gerokai per mažai dėmesio.

„Klasėse turi dirbti po kelis pedagogus nuolat, ypač jeigu specialiųjų poreikių vaikų yra ne vienas. Jų nuolat daugėja, todėl norit užtikrinti gerą ugdymą, reikia į tai investuoti. Juolab kad uždarinėjamos specialiosios mokyklos, specializacijos centrai, tad suptaupytos lėšos turėtų pasiekti bendrojo ugdymo įstaigas“, – komentuoja A. Navickas.

Visas Lrytas.tv reportažas.

LŠDPS inf.