A. Navickas: hibridinis mokymas ir kitos ŠMSM pertvarkos kelia vis didesnį nerimą mokytojų bendruomenei

2021-06-10

Rugsėjį moksleiviai turėtų įprastai grįžti į mokyklas. Tačiau mokytojai nerimaudami laukia rudens – kyla daug klausimų dėl tolimesnio  ugdymo.

Vienas iš jų – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos  (ŠMSM) siūlomas hibridinis mokymas. Ir nors ŠMSM teigia, kad tai tas pats mokymas kaip kontaktinis, Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga  (LŠDPS) su tuo nesutinka.  LŠDPS pirmininko Andriaus Navicko teigimu, toks mokymo būdas ne tik gerokai padidins mokytojų darbo krūvius, bet ir prastins mokymo rezultatus.

,,Tokie Vyriausybės pasisakymai ramybės neprideda. Hibridinis mokymas tikrai nėra įprastas būdas. Įprastas būdas yra dirbti kontaktiniu būdu, o tokio mišraus varianto taikymą mes vertiname skeptiškai. Keliais būdais ugdydami vaikus mokytojai ne tik kad turi gerokai didesnį darbo krūvį, bet mes esame netikri ir dėl  mokymosi rezultatų, nes galvojame, kad gali būti daug įvairių piktnaudžiavimo atvejų,  netgi ir iš vaikų. Kontroliuoti ir sekti situaciją gali būti išvis sudėtinga ir ar tikrai nebus tokia palaida bala: kas norės, eis į mokyklą, kas norės, neis į mokyklą, o  mokytojai turės verstis per galvą vaikus sekdami tiek už ekrano, tiek gyvai. Pats žodis ,,hibridinis”  daug ką pasako… Kad ne tik rezultatas dėl mokytojų padidinto krūvio  ar atlyginimo gąsdina, bet tuo pačiu ir rezultatas dėl  mokymosi, dėl mokinių neramina.  Ar nesigaus tas rezultatas neaiškus, hibridinės formos”, – laidoje ,,Delfi diena’’ kalbėjo A. Navickas.

,,Hibridinis mokymas tikrai nėra įprastas būdas. Įprastas būdas yra dirbti kontaktiniu būdu, o tokio mišraus varianto taikymą mes vertiname skeptiškai.”

 Profsąjungos lyderis norėtų aiškesnės komunikacijos iš ministerijos ir tarimosi su mokytojais. ,,Tikrai gali atsitikti tokia situacija, kad sulauksime mokytojų pasipriešinimo tokiam tvirtam ir prievartinam pasakymui, kad  mokytojams toks mokymas nesudaro  papildomo darbo  krūvio ir jie turi dirbti hibridiniu būdu”, – teigė A. Navickas.

,,Pats žodis ,,hibridinis”  daug ką pasako… Kad ne tik rezultatas dėl mokytojų padidinto krūvio  ar atlyginimo gąsdina, bet tuo pačiu ir rezultatas dėl  mokymosi, dėl mokinių neramina.  Ar nesigaus tas rezultatas neaiškus, hibridinės formos.”

Pasak profsąjungos pirmininko, neteko girdėti, kad būtų mokoma mokytojams už padidėjusį darbo krūvį. LŠDPS irgi  kreipėsi į Vyriausybę dėl darbo užmokesčio padidinimo, kaip ir kitų profesijų atstovams,  už padidėjusį darbo mastą.  Tačiau buvo gautas atsakymas, jog Vyriausybė siekia kuo greičiau atnaujinti kontaktinį ugdymą  ir nebuvo užsiminta apie galimybę mokėti už padidintą krūvį. ,,Tai reiškia turbūt, kad turime žaisti pagal šias taisykles ir apsispręsti –  arba dirbame nuotoliniu būdu, ko mokytojai tikrai nevengia, jei neleis situacija grįžti, arba dirbam kontaktiniu būdu.  O  kalbėti apie hibridinį ugdymą kaip tokią formą galima tiktai išskirtiniais atvejais”, – kalbėjo A. Navickas.

,,Iš tikrųjų labai stebina Vyriausybė, kuri kalbėjo apie žmogaus teises, laisves, šiandien  riboja informacijos gavimą švietimo bendruomenei apie planuojamus pokyčius. Tai iš tikrųjų labai liūdna… Mokytojai  yra  sunerimę ir  jau baigia prarasti pasitikėjimą žadėtomis pertvarkomis prieš rinkimus.”

LŠDPS pirmininko teigimu, šis ir kiti  Vyriausybės numatomi pokyčiai  bei informacijos viešinimo draudimai kelia vis didesnį nerimą mokytojų bendruomenei. ,,Jei ir toliau nebus girdima ir tariamasi,  jei ir  toliau tie pokyčiai tiek dėl ugdymo planų, tiek dėl programų, tiek dėl darbo apmokėjimo sistemos  bus daromi pakankamai slaptai, netgi draudžiant darbo grupėse viešinti informaciją, sulauksime vis didesnio mokytojų pasipiktinimo. Tai primena netgi galbūt Baltarusijos atvejį. Iš tikrųjų labai stebina Vyriausybė, kuri kalbėjo apie žmogaus teises, laisves, šiandien  riboja informacijos gavimą švietimo bendruomenei apie planuojamus pokyčius. Tai iš tikrųjų labai liūdna… Mokytojai  yra  sunerimę ir  jau baigia prarasti pasitikėjimą žadėtomis pertvarkomis prieš rinkimus”, – svarstė A. Navickas.

Laidos įrašą galite žiūrėti čia

LŠDPS informacija