A. Navickas apie šiandienos realybę mokyklose: mokykla tapo testavimo centru

2022-02-06

Lietuvos mokyklose situacija gana sudėtinga: Švietimo ministerijos paskaičiavimais, šiandien apie 10 procentų Lietuvos mokinių yra saviizoliacijoje. Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas, duodamas interviu laidoje Delfi diena, taip pat  tvirtina, kad situacija mokykose įtempta: serga ne tik mokiniai, bet ir mokytojai, nėra kam dirbti.

Vis daugiau klasių, net ištisų mokyklų izoliuojasi ir išeina į nuotolį

A. Navicko teigimu, situacija mokyklose darosi pakankamai įtempta. ,,Tiek mokinių yra saviizoliacijoje, tiek mokytojų nemažai serga. Ir girdim, vis daugiau mokyklų, klasių izoliuojasi ir išeina į nuotolį, netgi ištisos mokyklos pradeda svarstyti išėjimą į nuotolį iki mokinių atostogų. Ta situacija darosi įtempta ir turbūt teisingas sprendimas, likus savaitei iki atostogų daryti ilgesnę pertrauką tose mokyklose, kur sergamumas yra didelis, ir taip suvaldyti tą situaciją‘‘, – sakė LŠDPS pirmininkas.  

Pasak A. Navicko, tokia situacija ugdymo procesą veikia neigiamai. Jo teigimu, hibridinis mokymas daugumoje mokyklų tinkamai irgi nevyksta, nes iki šiol tam nėra užtikrintos tinkamos priemonės.

Mokytojų krūvis labai išaugęs, bet jis iki šiol nekompensuojamas iš papildomai skirtų 2, 5 procentų lėšų  pedagogams už padidintą darbo krūvį

A. Navickas sako, jog mokytojų tikrai nemaža dalis serga, kai kur nėra netgi kam dirbti ar vienu, ar kitu būdu. Taigi mokytojams krūvis yra gerokai išaugęs, nes jie turi pavaduoti kolegas, tačiau papildomo apmokėjimo negauna, nors kiekvienai švietimo įstaigai turi būti skiriama papildomai 2,5 proc. lėšų  pedagogams atlyginti už padidintą darbo krūvį.

,,Nors ministerija kaip ir žadėjo 2,5 procento lėšų papildomai  toms sudėtingom sąlygoms kompensuoti, lyg ir numatė biudžete lėšų,  bet iš mokyklų gauname nusiskundimų, kad  mokytojai, užklausę apie tas lėšas, gauna neigiamus atsakymus – kad tų lėšų kaip ir nėra ar jų neužtenka“, – kalbėjo A. Navickas.  

Teisingas sprendimas, kad kiekviena mokykla turėtų pati spręsti ir vertinti –  išeiti į nuotolį ar ne

Pasak LŠDPS pirmininko,  visgi teisingas Ministerijos sprendimas, kad kiekviena mokykla turėtų spręsti ir vertinti situaciją, ar reikia išeiti į nuotolinį ugdymą.

,,Situacija  galbūt ne visur ir ne kiekvienoj mokykloje vienoda. Labai svarbu, kad ir kelios mokyklos liktų ir galėtų dirbti nenuotoliu, jeigu ten nėra sudėtinga situacija.

Dabar kalbama apie 30 mokyklų, kurios gali būti, kad išeis į nuotolį. Mes taip galvojame iš gaunamų mokytojų nusiskundimų, kur yra labai sudėtinga situacija.

Nepritartume visuotiniam nuotoliniam  ugdymui – kiekviena mokykla turėtų vertinti situaciją.  Bet, aišku, ten, kur situacija įtempta, tikrai išėjimas į nuotolį yra teisingas sprendimas negu kad kai bandymas ugdyti trūkstant mokytojų ir kur mokiniai izoliuojasi“, –  kalbėdamas apie šiandienos realybę mokyklose svarstė A. Navickas.

Interviu įrašą galite žiūrėti čia.