Tikrosios lyderystės laukiant: kas ir kada ryšis spręsti švietimą kamuojančias problemas?

2019-08-23

Rugpjūčio 26 d. (pirmadienį) planuojamas LŠDPS pirmininko A. Navicko vadovaujamos derybinės grupės susitikimas su ŠMSM ministru A. Monkevičiumi. Nuo gegužės mėnesio intensyviai vykusios derybos apčiuopiamų rezultatų neatnešė. Panaši situacija klostosi ir dėl streiko metu iškeltų reikalavimų, ir dėl įsipareigojimų taisyti etatinio darbo užmokesčio tvarkos trūkumus.

Iš ministro tikimasi žadėtos lyderystės ir konkrečių veiksmų, efektyviai ir laiku sprendžiant problemas. Būtina mažinti mokinių skaičių perpildytose klasėse, kad būtų galima siekti ugdymo kokybės individualizuojant procesą, reikia koreguoti darbo krūvio sandarą mokytojo pareigybės etate, kad būtų sumokama už realiai atliekamus, bet į etatą netelpančius darbus, taip pat skirti daugiau nekontaktinių valandų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, būtina numatyti papildomas lėšas ir įsipareigojimų vykdymo datas pokyčiams įgyvendinti (vienas iš jų – pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus (maksimalų dydį) didinti iki 130 proc. VDU).

Deja, šiuo metu vykstantys procesai vėl pradeda panašėti į imitacinius, skirtus labiau viešiesiems ryšiams nei problemoms spręsti, o visi siūlymai konkretizuoti datas, skaičius, ieškoti kompromisų sprendžiant problemas baigiami tiesiog šabloniškomis formuluotėmis, kurios paneigia įsipareigojimus.

LŠDPS pirmininkas A. Navickas ir susitikime dalyvausiantys mokytojai nori su ministru aptarti švietime susiklosčiusią situaciją ir vėl imitacinėmis virstančių derybų grėsmes. Tikimasi, kad A. Monkevičius supras visaverčio dialogo su bendruomene svarbą ir inicijuos konkrečius veiksmus, kad problemos būtų pradėtos spręsti iš esmės. Nes tikrasis lyderis aktyviai sprendžia problemas, o ne bando prisidengti abstrakčių pažadų šydu.

LŠDPS informacija