Šiandien, atrodytų, nieko nėra svarbiau, kaip kuo greičiau sugrįžti į normalų gyvenimo ritmą po COVID-19 epidemijos, kuri pakeitė ir apribojo žmonių kasdieninę veiklą ir sutrukdė daugelio valstybių ekonomiką. Visgi klimato kaita, aplinkos kokybės blogėjimas kelia egzistencinę grėsmę pasauliui , taip pat ir Europos Sąjungai. Todėl valstybių kova su klimato kaita ir biologinės įvairovės skatinimas prisidėtų prie stipresnės ekonomikos atkūrimo.
Švietimo vaidmuo yra labai svarbus didinant informuotumą apie aplinkosaugos problemas , užtikrinant tvarią aplinkos plėtrą ir formuojant žmonių socialinius, įskaitant individualius ir kolektyvinius mūsų mentaliteto, elgesio, gyvenimo būdo, pokyčius. Švietimo įstaigos yra vieta, kurioje galima paruošti atsakingus ir kritiškai mąstančius piliečius, kurie žino ir supranta aplinkos problemų priežastis bei žaliųjų įpročių prasmę.
O kaip švietimo profesinės sąjungos gali prisidėti sprendžiant aplinkosaugos problemas ir tvarios aplinkos plėtros informavimo ir švietimo klausimus?
Apie tai buvo diskutuota dvi dienas vykusioje tarptautinėje ETUCE (European Trade Union Committee for Education) konferencijoje balandžio 22-23 dienomis, kuroje dalyvavo ir Lietuvos švietimos darbuotojų profesinė sąjunga (atstovė- LŠDPS narė Danguolė Pilipavičienė). Konferencijos metu buvo pristatytas pirmasis tokio pobūdžio pradėtas vykdyti projektas „Švietimas socialiniams pokyčiams: švietimo profesinių sąjungų vaidmuo sprendžiant tvarų aplinkos vystymąsi“, kuriuo siekiama stiprinti švietimo profesinių sąjungų gebėjimą spręsti aplinkosaugos klausimus ir klimato problemas, susijusias su tvariu vystymusi švietimo ir mokymo srityje, vykdant socialinį dialogą ir kolektyvines derybas.
Daugiau skaitykite čia
LŠDPS informacija