Diskusijų festivalyje „Būtent!“ vykusios diskusijos „Šį mėnesį pamokų nebus“: ar mokytojų tikrai trūksta?“ dalyviai sutarė, kad mokytojų stygius, kaip ir krūvis, yra problema, kurią būtina spręsti.
Diskusijoje dalyvavęs praėjusią vasarą mokyklą dėl pervargimo ir nusivylimo, kad padėtis negerėja, palikęs pedagogas Alius Avčininkas sakė, kad persigalvoti ir grįžti į mokyklą galėtų labai greitai, bet tam reikėtų kelių svarbų dėmenų – adekvataus atlyginimo, gerinamų psichologinių darbo mokykloje sąlygų, mažesnės biurokratijos.
„Aš nenoriu rožinių akinių, nenoriu, kad mokyklos būtų ore pakabintos. Yra labai aiškūs sprendimai, kurie turi būti priimti. Adekvatus, proporcingas atlyginimas, gerinamos psichologinės darbo sąlygos – kuo mažiau patyčių, kuo mažiau psichologinio smurto. Kuo mažiau biurokratinių procedūrų“, – sakė jis.
Pedagogas pabrėžė, kad derėtų nacionaliniu mastu sureguliuoti ir mokytojų, mokinių bei tėvų santykius, reikėtų normalios, sankcionuotos lankomumo tvarkos, griežtai apibrėžti, kiek tėvai gali kištis į ugdymo procesą. Anot jo, būtų gerai, kad klasėje nesėdėtų 35 mokiniai, nes tai yra per daug.
„Kai tai bus sutvarkyta, eisiu į mokyklų pirmose gretose“, – patikino A. Avčininkas.
Dar viena didelė bėda, kurią išskiria ir A. Avčininkas, – mokytojų stygius.
„Mokytojų trūksta be galo. Į mūsų mokyklą atvažiuoja specialistų iš miestų, kurie šimtu kilometrų nutolę. Tai ženklas, kad mokytojų tikrai trūksta. Jei mes Vilniuje mokytojų nerandame, ką kalbėti apie kaimus, miestelius?“ – per diskusiją, vykusią Birštone, kalbėjo pedagogas.
Jis pabrėžė, kad šalyje pilna ir dirbančių pensinio amžiaus mokytojų, kurie, neužauginus jaunų pedagogų, negali palikti savo darbo vietos.
Visą straipsnį skaitykite LRT.lt Naujienos Lietuvoje 2023.09.09 11:54