LŠDPS pirmininko pavaduotoja mokytoja J. Kiškienė apie mokytojo profesiją ir kaip mokytojas jaučiasi šiandien

2024-09-05

Kalbėdama apie mokytojo profesiją Žinių radijo laidoje ,,Dienos klausimas” 2024-09-02 LŠDPS pirmininko pavaduotoja ir anglų kalbos mokytoja Jurgita Kiškienė sutinka, kad  mokytojo darbas yra atsakingas ir sunkus, tačiau, jos nuomone, viskas priklauso nuo požiūrio.

,,Esame mokytojai herojai, esame optimistai, sugebame dirbti visokiomis sąlygomis, mokiniai mums padeda išlikti ir jauniems, ir pozityviems”, – sako J. Kiškienė.   

J. Kiškienė svajojo dirbti mokytoja nuo pat vaikystės.

,,Svajojau dirbti mokytoja nuo pat vaikystės: dar darželyje su  drauge žaisdavome mokyklą, turėdavome dienynus, rašydavome pažymius viena kitai. Ir mano svajonė išsipildė – esu mokytoja.  <…>

J. Kiškienės interviu Žinių radijui

Taip, kaip ir kiekvienoje profesijoje atsitinka ir sunkesnių dalykų. Kaip mes sakome –  ištinka gyvenimas. Tačiau niekada nepasigailėjau, kad esu mokytoja. Kiekviena diena man nauja. Turiu omeny, kad gali patirti vis kažką naujo, vis tobulėji, eini į priekį, nauji potyriai, atgalinis ryšys su vaikais <…> Daug gražių akimirkų”, –  teigia J. Kiškienė. 

Kalbėdama apie daugybę pokyčių švietime, J. Kiškienė sako, kad tai neramina ir skaudina mokytojus.

,,Pažiūrėjus, kokie pokyčiai vis mus aplanko, nėra taip viskas gražu ar pozityvu. <…>  Pati aš stengiuosi domėtis, kas vyksta, aktyviai dalyvauti, nebijoti kalbėti, apie tai, kas skauda. Tačiau mes neturime pamiršti pagrindinės misijos – vaikų.

<…>Teko pačiai dalyvauti streike <..> Manau, jei mokytojas pozityvus, tai nereiškia, kad jis negali streikuoti.  

Daug dalykų:  klasių dydis, algos, valdžios sprendimai nepasitarus su švietimo bendruome, atnaujintos programos, įtraukusis ugdymas  – neramina ir skaudina mokytojus. 

Kai tiek pokyčių vienu  metu,  mokytojai jaučiasi blogai,   nes ne visada gali pateisinti mokinių, tėvelių, kolegų ir galų gale savo pačių lūkesčių. <…> 

Kaip minėjau, pokyčių, nerimo,  neapibrėžtumo labai daug. <….>Aišku, mes, mokytojai,  gebame  greitai adaptuotis, tačiau norime iš valdžios atstovų didesnės atsakomybės, didesnio pasiruošimo, <…> kad mokytojas nejaustų kaltės, jog negali užtikrinti tinkamo ugdymo dėl įvairių ir daugybės pokyčių. <…>Dabar  vėl – įtraukusis ugdymas, trūksta pagalbos. 

Atlyginimas nekonkurencingas. <…> Jauni kolegos žiūri į ateitį ir <…> ir labai  retai pasirenka  mokytojo profesiją”, – sakė mokytoja. 

Daugiau – žirėkite laidos įrašą čia