LŠDPS pirmininkas A. Navickas: ,,Kito dalyko kompetencijų įgijimas pedagogų stygiaus problemos iš esmės neišspręstų”

2023-04-19

Susiduriant su mokytojų trūkumu ir jų poreikiu, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) bei savivaldybės ieško įvairių priemonių, padėsiančių į mokyklas pritraukti daugiau specialistų. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kaip vieną iš priemonių  mini  jau dirbantiems mokytojams  siūlomas bei finansuojamas ir kito dalyko kompetencijų įgijimo studijas.

Priemonė iš esmės nepadeda spręsti situacijos

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LSDPS) pirmininkas Andrius Navickas sako, kad tokia galimybė jau seniai buvo  – daugelis švietimo įstaigose dirbančių vyresnės kartos mokytojų jau yra baigę dvigubas studijas, pavyzdžiui, įgiję biologijos ir chemijos specialybes.

,,Vyresnės kartos mokytojų jau yra baigę dvigubas studijas, pavyzdžiui, įgiję biologijos ir chemijos specialybes.”

Tik vieno dalyko specialybę dažniausiai yra baigę jauni specialistai, tačiau, LŠDPS pirmininko manymu, kito dalyko kompetencijų įgijimas jaučiamo pedagogų stygiaus problemos neišspręstų.

„Iš esmės tai trūkumo niekaip nesprendžia. Įsivaizduokit, jeigu anksčiau dominavo tiksliųjų mokslų pedagogų trūkumas, tai dabar pastebime, kad trūksta netgi muzikos ar panašių dalykų mokytojų.

,,Kito dalyko kompetencijų įgijimas jaučiamo pedagogų stygiaus problemos neišspręstų.<…>Trūksta netgi muzikos ar panašių dalykų mokytojų.”

Tai vėlgi mažai tikėtina, kad iš visiškai priešingų dalykų, sakykime, gamtos ar humanitarinių dalykų, persikvalifikuotų į tiksliuosius ar atvirkščiai, nes vis tiek žmonės neturi polinkio. Nebent tai yra pavieniai atvejai, kurie situacijos švietimo srityje nekeičia“, – komentavo A. Navickas.

,,Mažai tikėtina, kad iš visiškai priešingų dalykų, sakykime, gamtos ar humanitarinių dalykų, persikvalifikuotų į tiksliuosius ar atvirkščiai.”

LSDPS pirmininkas taip pat atkreipia dėmesį, kad, jei įgyti kito dalyko kompetencijų pedagogas nori tik dėl to, kad susiformuotų visą krūvį ir tokiu atveju pasirenka mokytis visiškai priešingo dalyko pagrindų, tada ir dėstymo kokybės negalima tikėtis.

Problemos nėra, jei pasirenkama mokytis giminingo dalyko į jau dėstomą. Privalumas mokytojui – daugiau galimybių

Tačiau, kaip sako A. Navickas, problemos nėra, jei pasirenkama mokytis giminingo dalyko į jau dėstomą. „Aš manau, kad mokytojas taip galėtų elgtis tik dėl to, kad neturėtų alternatyvos, bet jeigu mokytojas turi krūvį, tai nemanau, kad jis imsis persikvalifikuoti. O didžiuosiuose miestuose dėstantys mokytojai dažniausiai ir taip turi visą krūvį. Bet jeigu mokytojui nesusidaro krūvis ir turi mažai pamokų, tai aišku, gal yra tam tikra įtampa ir stresas, bet jis to turbūt imasi tik dėl to, kad nori išlikti toje srityje ir turėti darbą.

,,Aš manau, kad mokytojas taip galėtų elgtis tik dėl to, kad neturėtų alternatyvos, bet jeigu mokytojas turi krūvį, tai nemanau, kad jis imsis persikvalifikuoti.”

Čia yra tokia priemonė, kuri galbūt parodo, kad apskritai yra imamasi kažkokių priemonių, bet, kad iš esmės spręstų situaciją, taip tikrai nėra. Galbūt skatinimas ir noras, jog mokytojai išmoktų kito dalyko pagrindų, yra, bet kad nėra iš ko. Toje sistemoje, man atrodo, vidinio resurso tai daryti tikrai nėra“,– teigė A. Navickas.

Skaitykite daugiau čia