LRT Žiniose: pedagogų nerimas dėl mokytojų karjeros modelio

2022-07-11

Pedagogams nerimą kelia Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos rengiamas mokytojų karjeros modelis. Baiminamasi, kad karjeros siekiantiems mokytojams dėl į pareigybių sąrašą įtrauktų papildomų funkcijų smarkiai išaugs darbo krūvis, o už jį nebus tinkamai atlyginta, mažės ir profesijos patrauklumas.

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) narys ir Vilniaus Užupio gimnazijos lietuvių kalbos mokytojas Alius Avčininkas LRT Žinioms sako, jog  dirbant mokytoju, reikia ne tik pamokas vesti, ber ir dalyvauti metodinės veiklos grupėse, planuoti metinę veiklą, organizuoti renginius ir išvykas su mokiniais.  Jo nuomone, mokytojų, dirbdančių  visu etatu, ,,pareigybių mastas protu nesuvokiamas‘‘.

Pasak pedagogo, dėl papildomo krūvio laiko pamokų vedimui gali tiesiog nelikti, todėl suprastės moksleivių pažymiai. Mokytojas sako, jog toks pedagogų karjeros modelis mažina ir karjeros patrauklumą.

,,Tai visiškai nepanašu į jokį karjeros modelį. Ir tų darbų, kurie būtų numatyti, galbūt ne visus juos reikės daryti, bet jų yra tiek daug ir jie yra taip toli nuo pamokos, o pamoka vis dėlto yra pagrindinė mokytojo veikla. Ir tas atlyginimas yra nenumatytas iš esmės joks“, – teigia A. Avčininkas.

Anot pedagogo, nors darbai įtraukti į pareigybių sąrašą, garanto, kad dirbant dvigubai bus gautas ir didesnis atlyginimas, nėra: dabartiniame mokytojų karjeros projekte nurodyta, kad darbo užmokestis kils pagal valstybės finansines galimybes.

LŠDPS narei ir Klaipėdos Vydūno gimnazijos lietuvių kalbos mokytojai Lilija Bručkienei kyla klausimas, o ką veiks tie visi valdininkai ministerijai pavaldžių įstaigų, kurie darydavo tuos darbus, nes visi tie darbai, netgi egzaminų užduočių kūrimas, yra deleguojamas mokytojams.

Ministerija ramina, kad dabartinis modelio variantas ne galutinis, prie diskusijų bus grįžta rudenį. Galutinis pedagogų karjeros modelis turėtų būti priimtas iki kitų metų pradžios.

Laidos įrašą žiūrėkite  čia.