KODĖL PALIEKA MOKYKLAS MOKYTOJAI? (A. NAVICKO INTERVIU LRT RADIJUI)

2020-07-21

andrius-navickas.001

Artėjant mokslo metams mokyklas ketina palikti 1100 pedagogų. Ministerija tvirtina, jog išeitinėms išmokoms pinigai bus surasti, o mokytojų poreikis bus patenkintas. Kokios priežastys skatina pedagogus palikti darbo vietas ugdymo įstaigose? Kaip teigia Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas LRT radijo laidoje „Dienos tema“, yra daugybė priežasčių, lėmusių šią situaciją. Tai ne tik koronavirusas, pensinis amžius, mažėjantis darbo krūvis regionuose, tačiau ir Vyriausybės neigiamas požiūris į mokytoją, „garsioji“ etatinio apmokėjimo reforma, sukėlusi nemažą galvos skausmą švietimo darbuotojams, nežavintys atlyginimai ir galų gale nuotolinis mokymas.

Pasak A. Navicko, šiandien trūksta pagrindinių dalykų mokytojų, kaip pradinių klasių mokytojų, matematikos ir kitų. Situacija Lietuvos mokyklose yra skirtinga: surasti mokytojų gali būti lengviau miestuose ir sunkiau regionuose, kur mokytojams dažnai sudaromas tik nepilnas darbo krūvis.
 
Visgi A. Navickas įsitikinęs, jog mokytojų atlyginimai nėra pagrindinis rodiklis mokytojams apsispręsti palikti mokyklas, kadangi jau nuo šių mokslo metų pedagogų algos didės, ypač ikimokyklinio ugdymo įstaigoms (tikėtina tai taip pat ir dėl vykusio streiko). Jo nuomone, kitos priežastys lemia mokytojų apsisprendimą palikti ugdymo įstaigas: įtampa ir stresas darbe, daug mokinių klasėse ir didelis krūvis. Tai taip pat turi būti sprendžiama.
 
LŠDPS pirmininko A. Navicko interviu LRT radijo laidoje“ Lietuvos diena“ galite klausytis nuo 26 min. paspaudus čia
 
Nuotraukoje Andrius Navickas
 
LŠDPS informacija