Lietuvos mokyklose vėl nuotolinis mokymas, todėl mokykloms reikia pasirūpinti įvairiomis informacinių technologijų priemonėmis. Rugsėjį nei pinigų, nei reikalingų priemonių nuotoliniam ugdymui mokyklos vis dar neturėjo. Taip pat ir žadėto skaitmeninio katalogo. Spalį savivaldybes pasiekė pinigai, skirti moksleivių nuotolinio mokymo įrankiams ir turiniui įsigyti.
Tačiau, pasak Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos atstovų, praėjus mėnesiui po pinigų pervedimo ne visos mokyklos jau turi pinigų priemonėms įsigyti. „Mes jau turime dažniausiai pradėti dirbti, o dar reikia laukti apklausų, paskirstymo ir tiksliai nežinome, nei kam paskirstome, nei koks tas poreikis yra iš tikrųjų. Iki šiol ne visos mokyklos aprūpintos skaitmeninėmis priemonėmis. Girdim, kad netgi tėveliai perka pasiteisinusias mokytojams priemones“, – teigė Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos Vilniaus miesto susivienijimo pirmininkė Jurgita Kiškienė.
40 eurų moksleiviui – tiek vieneriems mokslo metams iš DNR plano skirta nuotolinio mokymo priemonėms įsigyti. Trečdalis sumos – informacinėms technologijoms, kita dalis – skaitmeniniam turiniui arba darbuotojų mokymams. Mokyklas jau turėjo pasiekti pirma krepšelio dalis – po 10 eur moksleiviui. Kita suma – 30 eur – bus pervedama po Naujųjų metų. Kada – neaišku.
Kodėl 40 eurų? Institucijos teigia, kad skirdamos moksleiviui 40 eurų atsižvelgė į verslo kainodarą. Tačiau profsąjungos atstovai pastebi, jog skirtų DNR plano lėšų gali neužtekti investicijoms į informacines technologijas ir ryšio priemones. „Būtent tų priemonių tikrai trūksta. Kaip bebūtų ne kiekviena šeima įgali jas nupirkti. Kitas dalykas yra ryšys. Ryšys dažnai paveda. Mes stengiamės naudotis ir savo ryšio priemonėmis. Ir atrodo viskas jau gerai veikia, ir vėl paveda“, – kalbėjo anglų kalbos mokytoja dirbanti J. Kiškienė.
Kol mokyklos laukė pinigų, kai kurie tiekėjai už skaitmeninio turinio licenzijas kainas pakėlė kelis kartus. Tai kad kai kurie tiekėjai pabrangino paslaugas, pastebėjo ir profsąjungos atstovai.
Trečdalis lėšų skiriama informacinėms technologijoms, kita – turiniui. Tačiau, aiškėja, kad lapkričio pradžioje rekomendacijos ir vėl keitėsi. Kadangi DNR plano įgyvendinimas ilgesnis nei vieneri metai, tai lėšų panaudojimo santykį 30/70 galima viso laikotarpio metu. Tai reiškia, kad esant didesniam informacinių technologijų poreikiui, mokykla šiemet joms gali skirti daugiau pinigų nei leidžia nustatytos proporcijos. Tačiau nors ir esant poreikiui, pasirūpinti tiek technologijomis, tiek turiniu gali pinigų neužtekti.
Šia tema žiūrėkite:
lrt.lt. Nauji nuotolinio mokymo iššūkiai: nuo pirmojo karantino išaugo prekių ir paslaugų kainos