Šiandien (08.26 d.) po LŠDPS derybinės grupės dėl kolektyvinės sutarties susitikimo su ŠMSM toks klausimas išties kyla. Nuo kovo vykstančios derybos pasistūmėjo tik tiek, kad ŠMSM susipažino su mūsų reikalavimais. Ir nors pirmadienį dalyvavęs ministras A. Monkevičius teigė, kad derybas reikia kuo skubiau baigti, susitikimo pabaigoje buvo nuspręsta jas tęsti trečiadienį (08.28 d.).
Derybose buvo tikimasi susitati pasirašytinai dėl daugelio klausimų. Moderatorė (viceministrė Jolanta Urbanovič) pasiūlė svarstyti du klausimus – tai atlyginimų ir etatinio apmokėjimo struktūros problemas. Prieštaraujančių nebuvo. Nors tai tik kelios iš daugelio LŠDPS keliamų problemų, bet visi supratome, kad jos labai svarbios mokytojams.
Delfi.lt nuotr.
Profsąjungos prašymas didinti mokytojams koeficientą 20 procentų buvo atmestas prieš tai vykusių derybų metu. Profsąjunga ėjo į kompromisus ir sutiko išdėstyti po 10 procentų per kelerius metus. ŠMSM atstovai šiuos procentus siūlė skaidyti dar smulkiau ir pažadėjo, kad šis klausimas trečiadienį tikrai bus išspręstas ir įtrauktas į kolektyvinę sutartį.
Kitas klausimas dėl etatinio apmokėjimo struktūros sukėlė dar daugiau emocijų, nes ŠMSM kategoriškai nesutinka ieškoti sprendimo, kaip ir per kiek laiko būtų galima pasiekti, kad mokytojo etetą sudarytų 18 kontaktinių valandų. Priešinimosi priežastis – per didelė finansinė našta valstybei. Tačiau šis klausimas neatmestas ir trečiadienį vėl bus bandoma apie tai diskutuoti.
Derybų metu iškilo ir dar kelios mokytojams aktualios problemos. Tai mokytojų darbas per mokinių atostogas bei mokytojo krūvio etate darbo savaičių skaičius. Visgi kiek mes dirbame – 33, 37 ar 42 savaites? Reikia pripažinti, kad viceministrei tai buvo nauji klausimai, nes į derybas ji atėjo nesusipažinusi su LŠDPS siūlymais, todėl užtruko nemažai laiko, kol pavyko mokytojams išaiškinti, kas yra darbas mokinių atostogų metu ir kodėl skaičiuojamas skirtingas savaičių skaičius. Šie klausimai taip pat įtraukti į trečiadienio derybų dienotvarkę.
Taigi, kaip matote, derybos vilkinamos, tačiau šios dienos informaciją pabaigti norėtųsi optimistiškai.
O gal visgi ateis ta diena, kai pavyks ne tik susitarti su ŠMSM dėl svarbių mokytojams klausimų, bet ir visiems bus aišku, kad mokytojo profesija yra prestižinė!
LŠDPS informacija