,,Profesinių sąjungų atnaujinimas yra transformacijos procesas. Kad ši transformacija įvyktų, pirmiausia reikia keisti mąstymą – tai būtina sąlyga keičiant elgesį: paversti ne narius – nariais, abejingus narius – įsitraukusiais, o pasyvius narius – aktyviais, pasirengusiais prisiimti lyderystės vaidmenis“ (Howard Stevenson, ETUCE)
Kodėl ir kaip jūs įsitraukėte į savo profesinę sąjungą? Kaip asmeniškai patobulėjote dalyvaudamas profesinėje sąjungoje? Koks yra pirminių organizacijų lyderio vaidmuo? Koks turi būti lyderis? Kokių veiksmų galima imtis, kad būtų stiprinama vietos lyderystė? Mokytojai ir profesinių sąjungų lyderiai iš įvairių Europos šalių diskutavo šiais klausimais, dalijosi patirtimi, lavino organizavimo įgūdžius ir kūrė konkrečius planus, kaip stiprinti lyderystę vietiniu lygmeniu ETUCE projekto „Your Turn 2“ mokymuose Utrechte, Nyderlanduose, š. m. spalio 2-3 d.

Mokymuose dalyvavusios LŠDPS pirmininko pavaduotoja Jurgita Kiškienė ir tarptautinių ryšių vadovė Danguolė Pilipavičienė pasidalijo savo asmeninėmis patirtimis, kaip ir kodėl įsitraukė į profesinę sąjungą.
,,Mes įstojome į profesinę sąjungą 2018 m. Vyriausybei patvirtinus ydingą ir neaiškią pedagogų atlyginimų skaičiavimo sistemos reformą, pagal kurią mokytojai gavo mažesnius atlyginimus už tą patį ar didesnį darbo krūvį.
Tai buvo didelė neteisybė ir mes negalėjome tylėti (kaip yra pasakęs mūsų filosofas Leonidas Donskis, ,,tyloje gimsta monstrai“). Todėl po to ir pradėjome streikuoti. Ne mes vieni buvome naujokai, dauguma mokytojų negalėdami pakęsti tokios neteisybės, stojo į profesinę sąjungą (LŠDPS) ir jungėsi į streiką.
O matydami abejingą politikų reakciją ir po dar vieno bandymo pasikalbėti ir susitarti su Švietimo ministre, bet nepavykus tai padaryti, likome gyventi Švietimo ministerijos pastate tris savaites. Kaip įvardijo žiniasklaida, okupavome ministeriją“, – mokymuose pasakojo J. Kiškienė ir D. Pilipavičienė.
Grupės mokymų dalyviai dalijosi įžvalgomis ir patirtimis, kas yra lyderystė ir kad profesinių sąjungų atsinaujinimas nevyksta savaime.
LŠDPS atstovės pritarė minčiai, kad kiek stipri bus profsąjunga švietimo įstaigoje, priklauso nuo lyderio: šie lyderiai – tai profesinės sąjungos nariai, kurie atlieka lyderystės vaidmenį (formaliai arba neformaliai) ir yra šalia kitų narių jų kasdieniame darbe.
,,Vis tik lyderystė, kaip buvo teigiama mokymuose, yra praktika, nuolatinis darbas, o ne statusas. Jei lyderis pasyvus ir formalus, ilgainiui organizacija silpnėja. Todėl svarbu juos paskatinti, palaikyti“, – sako LŠDPS atstovės.
Pilipavičienė ir J. Kiškienė pasidalijo, kokių veiksmų imasi LŠDPS, kad palaikytų savo pirminių profesinių sąjungų ir susivienijimų lyderius (vieni iš jų – kasmetiniai trijų dienų LŠDPS mokymai, kuriame vyksta įvairūs specialistų seminarai), ir pritarė, kad lyderystė kiekvienoje šalyje, sektoriuje ir kultūroje atrodo skirtingai — todėl turime prisitaikyti.

Idėjos, sukurtos dirbtuvių metu, bus panaudotos baigiamojoje konferencijoje 2026 m. vasarį Vilniuje.