Darbo grupės posėdis dėl vaikų teisių ir pareigų

2012-03-26

il

Kovo 22 dieną įvyko darbo grupės posėdis dėl tėvų, mokinių ir mokytojų teisių ir pareigų santykio suderinimo. ŠMM teisininkai pristatė teismų apžvalgą, kuriuose sprendžiami konfliktai tarp mokytojų, mokinių ir tėvų. Jų būta nemažai ir dabartinėmis sąlygomis dažniausiai nukenčia mokytojai ir mokykla.

Buvo kalbama, kad mokytojams trūksta konsultavimo ir pastebėta, jog savivaldybėse teisinė pagalba dėl įvairių priežasčių nėra efektyvi. Todėl siūloma kurti atskirą teisinės pagalbos struktūrą, kuri galėtų konsultuoti švietimo įstaigas ir mokytojus. Dauguma dalyvavusių grupės narių tokiai teisinės pagalbai pritarė, tačiau atkreipė dėmesį, kad tai skirta gydyti pasekmes, o reikėtų labiau akcentuoti priemones, kurios užkirstų kelią kraštutiniams konfliktams tarp mokytojų, mokinių ir tėvų.

 

Mokyklų vadovų ir profsąjungų darbo grupės atstovai griežtai pasisakė už pedagoginio poveikio priemonių įteisinimą. Jie mano, kad be jų daugumoje mokyklų neįmanoma išgyvendinti anarchiją ir betvarkę. Siūloma palengvinti nedrausmingų mokinių šalinimo iš mokyklos procedūrą. Taip pat buvo pritarta tinkamos fizinės jėgos mokyklose panaudojimo įteisinimui. Aišku fizinę jėgą kaip bausmę naudoti negalima. Pavyzdžiui, mokiniai be tėvų sutikimo gali būti apieškoti ar nėra atsinešę į mokyklą peilį, narkotikų ir panašiai. Būtina apibrėžti kada galima naudoti protingą jėgą ir kaip ją taikyti konkrečiose situacijose.

Darbo grupės susitikimo dieną pasirodė A. Bružo straipsnis savaitraštyje „Dialogas“ – „Įtvirtinkime aukštą mokytojo statusą visuomenėje“. Jis yra apie pedagoginio poveikio priemones ir iš esmės darbo grupė joms pritarė, tačiau ŠMM atstovai šį straipsnį, tikriausiai, dar nebuvo perskaitę. Tikėsimės, kad iki kito posėdžio bus pakankamai laiko susipažinti su straipsnyje išdėstytomis pedagoginio poveikio nuostatomis.

LŠDPS informacija

LSDPS_logas-tikras