A. Navickas: palaipsniui grįžti į mokyklas reikia, ypač abiturientams

2021-03-18

Pradinės mokyklos grįžta prie kontaktinio ugdymo. Po pirmojo eksperimentinio mokymo Vilniuje duris atvėrė  dar kelios pradinės mokyklos. Mokiniai, išsiilgę bendravimo, su džiaugsmu grįžta į mokyklas.

Vis dėlto yra ir mokinių, negrįžusių į pradines klases dėl įvairių priežasčių. Taip pat ne visi tėvai žinią dėl tokio grįžimo į mokyklas sutiko optimistiškai. Savanoriškas grįžimas į mokyklas suskaldė tėvų bendruomenę:  dalis jų abejoja  grįžimu į mokyklas naudojant kaupinio testavimo  metodą, kiti mano, kad dar grįžti į kontaktinį ugdymą per anksti ir perėjimas nuo nuotolinio į kontaktinį mokymą per greitas.

,,Iš kitų  šalių patirties žinome, jog ugdymo įstaigos yra ta vieta, kur virusas labai sparčiai plinta. Taigi yra tos rizikos.“

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininko Andriaus Navicko teigimu,  rizika,  jog virusas plis ir susirgimų atvejų gerokai daugės, yra nemenka. ,,Iš kitų  šalių patirties žinome, jog ugdymo įstaigos yra ta vieta, kur virusas labai sparčiai plinta. Taigi yra tos rizikos“, – LNK Žinioms sako  profesinės sąjungos lyderis.

Visgi A.  Navickas mano, jog nepaisant rizikos palaipsniui grįžti į mokyklas reikia. Ypač tai aktualu  abiturientams – kuo greičiau atnaujinti jų kontaktinį  mokymą ruošiant  juos brandos egzaminams.

,,Visgi  palaipsniui grįžti į mokyklas reikia. Ypač  aktualu kuo greičiau atnaujinti abiturientų kontaktinį  mokymą – tai svarbu ruošiant juos brandos egzaminams.”

Įvairių šalių, taip pat  ir Lietuvos,  mokslininkų tyrimų rezultatai  dėl nuotolinio mokymo pasekmių  žinių kokybei, motyvacijai mokytis, vaikų psichologinei savijautai, sveikatai, jų emocijoms, socialinių įgūdžių ugdymui yra neguodžiantys. Trečdalio  šalies vaikų, ypač geriau besimokančių, savijauta karantino metu pablogėjo (kai kurių stipriai), motyvacija mokytis dėl bendravimo su mokytojais ir bendraamžiais trūkumo sumažėjo, stresą dėl nuotolinio mokymo patyrė ne tik vaikai, bet ir mokytojai bei jų tėvai.

LŠDPS informacija

  Daugiau šia tema galite žiūrėti čia