Streikavę mokytojai ruošiasi rimtoms deryboms

2019-05-16

alt

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga (LŠDPS) balandžio pabaigoje prisistatė deryboms su Vyriausybe dėl šakos kolektyvinės sutarties. Derybas vesti Vyriausybė įgaliojo Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, o pirmasis derybininkų susitikimas numatytas gegužės 16 d., 15 val., ministerijoje.

LŠDPS jau ne vienerius metus kelia tuos pačius reikalavimus ir siekia dėl esminių švietimo darbuotojų darbo sąlygų susitarti kolektyvinėje sutartyje. Tiek 2016, tiek praeitų metų streikai vyko būtent dėl to, jog į reikalavimus nebuvo atsižvelgiama. Ir nors 2017 m. vyko derybos dėl šakos kolektyvinės sutarties, tačiau jų rezultatai netenkino LŠDPS narių, ir jos pirmininkui Andriui Navickui nebuvo suteiktas įgaliojimas sutartį pasirašyti.

Įtampa pasiekė apogėjų, kai praeitų metų pabaigoje vykstant streikams LŠDPS delegacija atėjo į ministeriją derėtis ir iš jos nesitraukė tris savaites. Šis kolektyvinis ginčas iš posto privertė trauktis tuometinę ministrę, o Vyriausybė, reaguodama į situaciją, subūrė komisiją, kuri parengė viešojo sektoriaus finansavimo strategiją.

„Strategija yra tam tikra darbotvarkė, kurios, kaip žinoma, dažnai nebūna laikomasi, ir už tai nėra numatyta jokia atsakomybė. Kolektyvinė sutartis tuo tarpu yra dokumentas, kuris reglamentuotas teisės aktais, o jos nepaisymas numato tam tikrų pasekmių. Antra vertus, jame turi būti įtvirtinti labai aiškūs įsipareigojimai švietimo bendruomenei, o ne deklaratyvūs „sieksime“, „ieškosime galimybių“, „inicijuosime“ ir pan. Ar dabartinė ministerijos vadovybė pasirengusi rimtoms deryboms, pamatysime jau pirmajame susitikime“, – komentuoja LŠDPS pirmininkas Andrius Navickas.

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga rengiant Lietuvos švietimo ir mokslo šakos kolektyvinę sutartį siūlo susitarti:

1. Dėl aiškių ir konkrečių mokytojų etatinio darbo apmokėjimo modelio principų:

1.1. etatą sudaro 36 valandos, iš kurių ne daugiau kaip 18 kontaktinių valandų;

1.2. etatas gali būti dalinamas tik išlaikant tą pačią kontaktinių ir nekontaktinių valandų skaičiaus proporciją;

1.3. valandos etatui skaičiuojamos ne metams, o savaitei.

2. Dėl pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio kėlimo programos, kurioje būtų nurodytos konkrečios datos ir dydžiai. Pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies  koeficientus didinti 20 proc.

3. Dėl ne mažiau kaip šešių nekontaktinių valandų ikimokyklinių ir priešmokyklinių įstaigų pedagogų etate.

4. Dėl įsipareigojimo mažinti vaikų/mokinių skaičių grupėse/klasėse, nurodant konkrečius skaičius ir terminus. Pradėti mažinti vaikų/mokinių skaičių grupėse/klasėse:

4.1. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų 1,5 – 3 metų grupėse – iki 10 vaikų, 3 – 7 metų grupėse – iki 15 vaikų;

4.2. bendrojo ugdymo mokyklų 1-4 klasėse – iki 22, 5 – 12 klasėse – iki 26 mokinių.

LŠDPS informacija