Nuo š. m. rugsėjo 1 d. oficialiai įgyvendinamas įtraukusis ugdymas: tėvų pageidavimu, visos bendrojo ugdymo įstaigos privalo priimti specialiųjų poreikų vaikus. Jau dabar šią reformą įgyvendina apie 90 proc ugdymo įstaigų. Lietuvoje yra apie 48 tūkstančius specialiųjų poreikių turinčių vaikų.
Tačiau ekspertų nuomone, mokyklos dar nepasiruošusios priimti visus specialiųjų poreikių vaikus: trūksta materialinės bazės. lėšų, specialistų.
,,Regionuose yra mokyklų, galbūt ne tik regionuose, kurie neturi pagalbos mokiniui specialistų”, – LRT sako LŠDPS narė Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijos specialioji pedagogė, logopedė ekspertė Virginija Duksnienė.
V. Duksnienės interviu. LRT Panorama.
V. Duksnienė. Kasmetiniai LŠDPS mokymai 2024
V. Duksnienė. Kasmetiniai LŠDPS mokymai 2024. Diskusijoje su ŠMSM ministre
Klausimai, ar į mokyklas atėję specialiųjų poreikių turintys vaikai netrukdys mokytis, ar nenukentės kiti vaikai, rodo visuomenės ir pedagogų nepasirengimą, sako ekspertai.
,,Specialusis ugdymas, kuriam reikia rengtis penkerius metus ir daugiau, iš tikrųjų yra atskira šaka ir mokytojams labai trūksta gilesnio išmanymo”, – teigia LRT V. Duksnienė.
,,Specialusis ugdymas, kuriam reikia rengtis penkerius metus ir daugiau, iš tikrųjų yra atskira šaka ir mokytojams labai trūksta gilesnio išmanymo.”
Pokyčiai švietimo bendruomenei kelia nerimą: manoma, jog įtraukiojo ugdymo reforma tik imituojama.
,,Joks laikas nepadės išspręsti problemų, nes jos tiesiog nesprendžiamos.”
,,Joks laikas nepadės išspręsti problemų, nes jos tiesiog nesprendžiamos. Plaukiama labiau pasroviui ir bandoma tikėtis, kad mokytojai gera valia ir savo entuziazmu tas problemas spręs. Bet mes matome mokytojų priešingą reakciją – tiesiog pasitraukia iš švietimo sistemos”, – LNK sako LŠDPS pirmininkas Andrius Navickas.
A. Navicko interviu. LNK Žinios.
A. Navickas. Interviu LNK televizijai
Daugiau:
- https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000357692/panorama-su-vertimu-i-gestu-k (nuo 01:39)
- https://lnk.lt/lnk-zinios-1830/Visi/269519 ( nuo 23:32)