Noro gerinti ikimokyklinukų situaciją valdžia nerodo

2016-04-13

alt

Nuo 2016 m. gegužės 1 d. įsigalios naujos redakcijos Lietuvos higienos norma įstaigoms, vykdančioms ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą. Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos Ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų centro (IUĮDC) pirmininkė Irena Peciukonienė sako, jog Ikimokyklinių įstaigų pedagogai sukluso tikėdamiesi, jog dokumente bus numatytas sumažintas vaikų skaičius grupėse. Šis reikalavimas buvo vienas iš šešių profesinių sąjungų keltų reikalavimų pastarojo švietimo įstaigų streiko metu.

Deja, minėto dokumento naujoje redakcijoje nėra nieko, kas turėtų ženklesnės įtakos geresnei ugdymo kokybei. Tačiau I. Peciukonienė mano, jog norint ir skyrus pakankamai lėšų, teisiškai ugdymo kokybę būtų galima pagerinti ir dabar, jeigu būtų sukurta papildomų pedagogų etatų.

Higienos normose yra nurodyta, kad su nurodytoje vaikų grupėje dirba ne mažiau kaip du darbuotojai, iš jų – ne mažiau kaip vienas pedagogas. „Ministerijos atstovai nuolat pabrėžia, kad žodžiai „ne mažiau“ nedraudžia turėti grupėje daugiau pedagogų. Tačiau viskas priklauso nuo finansavimo, – jeigu ministerija ar savivaldybė daugiau finansuotų ikimokyklinį ugdymą, būtų galimybė steigti papildomų etatų grupėse, kad su tuo pačiu skaičiumi vaikų dirbtų du ar net trys pedagogai, kaip dabar yra privačiuose darželiuose, – dėsto Ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų centro vadovė. – Akivaizdu, kad ugdymo kokybė pagerėtų ženkliai, vaikai būtų daug geriau prižiūrimi, o ir rekomenduojamas personalizuotas ugdymas pagaliau būtų įgyvendinamas. Tačiau akivaizdu ir tai, kad valdžios institucijos neturi tam noro, dėl to neatsiranda pinigų, o situacija ir toliau lieka apgailėtina“.

I. Peciukonienė prisimena, jog 2011 m. Švietimo ir mokslo ministerijoje dirbo darbo grupė, kuri pateikė siūlymų dėl ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų darbo sąlygų gerinimo. Buvo pasiūlyti keli darbo organizavimo modeliai: pirmas, kad grupėje dirbtų auklėtoja, auklėtojos padėjėja, turinti pedagoginį išsilavinimą, ir techninis darbuotojas; antras – dvi auklėtojos ir techninis darbuotojas.

„Šie ir kiti inovatyvūs modeliai net buvo išbandyti, tačiau kadangi projektas buvo remiamas ES fondų, tai pasibaigus ES pinigams, baigėsi ir visi modeliai, – ironizuoja IUĮDC vadovė. – Tiesa, savivaldybėms rekomenduojama juos taikyti, bet pinigų nieks neskiria“.

Beje, Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai 2015 m. gruodžio mėnesį taikinimo komisijoje prieš streiką buvo užsiminę, kad galėtų siūlyti Sveikatos apsaugos ministerijai, kuri reglamentuoja higienos normas, mažinti didžiausią mokinių skaičių ikimokyklinėse ir priešmokyklinėse grupėse.  Ar tai buvo padaryta, duomenų nėra.

LŠDPS inf.