Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga, išreikšdama solidarumą streikuojantiems vairuotojams, penktadienį, gruodžio 9 d., 13 val. dalyvavo jų palaikymo akcijoje prie Vilniaus miesto savivaldybės.
Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas su susirinkusiais pasidalijo savo matymu ir įžvalgomis apie streiką ir susidariusią situaciją.
Pasak A. Navicko, ,,artėjame prie tiesos – tai geras ženklas“. Vis tik LŠDPS pirmininkas supranta, kaip yra sudėtinga Vilniaus viešojo transporto (VVT) streikuojantiems darbuotojams derėtis su valdžios atstovais, kai jų žodžiai skiriasi nuo veiksmų: ,, Sunku suprasti, kokių jų žodžių vertė, kokia jų žmogiškoji vertė, kaip čia viską padėti ant svarstyklių. <…> Tie žmonės labai daug kalba apie laisvę, <…> jog mes orientuoti į vakarus, į laisvę, į žmonių teises, <…> laisvę streikuoti. Bet kai tik žmonės atėjo ir pasakė, jog nori streikuoti, tada – palaukit, užtikrinkite, negalima, atlyginimo nemokėsime.“
Savo kalboje A.Navickas kritikuoja tas profesines sąjungas, ,, kurios teikia tokias greitas ir pigias kolektyvinių sutarčių pasirašymo paslaugas <…>, o jos būna, išdygsta, kada labiausiai jų nereikia ir trukdo atstovauti tikroms profsąjungoms savo teises“. Pasak jo, ir vėlgi negali labai pykti, nes tai ,,mūsų nebrandos, visuomenės nesuaugimo reikalas, bet labai svarbu, kad jos tai girdėtų.“
,,Yra labai lengva pasakyti – aš palaikau. Vis tik labiausiai norėčiau jums suteikti stiprybės. Jūs patys turėsite atstovėti. Jūs galite. Jūs pasiryžę sulaukti. Susitelkti ir ryžtingai sulaukti kolektyvinės sutarties rezultatų,” – VVT darbuotojų palaikymo akcijoje drąsino streikuojančius vairuotojus LŠDPS pirmininkas A. Navickas.
Kodėl streikuoja autobusų vairuotojai?
Gruodžio 5 d. Vilniaus viešojo transporto darbuotojai pradeda neterminuotą streiką. Tokį sprendimą darbuotojai priėmė po pusantrų metų trukusių taikių derybų, kurios, deja, nedavė jokių rezultatų – tiek įmonė, tiek Vilniaus miesto savivaldybė nenori spręsti įsisenėjusių vairuotojų problemų. Dėl prastų darbo sąlygų ir infliacijos neatitinkančių atlyginimų, įmonėje trūksta daugiau nei 200 darbuotojų. Didelis darbuotojų trūkumas lemia tai, kad vairuotojai yra priversti nuolat dirbti viršvalandžius. Vairuotojų grafikai tokie, kad darbuotojai net neturi laiko pailsėti tarp maršrutų, kartais nespėja nubėgti į tualetą. Visa tai didina nuovargį ir nepasitenkinimą, kenkia sveikatai, kelia pavojų ne tik vairuotojams, bet ir keleiviams. Negana to, vairuotojų pyktį skatina ir nesolidarus įmonės vadovų elgesys – įmonė atsisako indeksuoti vairuotojų atlyginimus, nors vadovų algos šiais metais kilo net 67 %.
Viešasis transportas yra visuomenei būtina paslauga, svarbi siekiant įgyvendinti žaliojo miesto idėją. Tik pailsėję ir oriai besijaučiantys vairuotojai gali užtikrinti keleivių saugumą ir pagarbų aptarnavimą. Atstovaudamas miestiečių interesams, Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius turi reikalauti atsakomybės iš Vilniaus viešąjį transportą administruojančios įmonės ir rasti sprendimą, kaip greičiau vilniečiams grąžinti visu pajėgumu funkcionuojantį viešąjį transportą.