LŠDPS pirmininko pavaduotoja L. Bručkienė: ,,Mokslas birželio mėnesį atnešė gerokai daugiau problemų negu pridėtinės vertės”

2024-07-05

Ar pailginti mokslo metai pagerino mokinių lankomumą ir mokymosi rezultatus, ką žadėjo tiek buvusių, tiek dabartinės kadencijos švietimo politikos formuotojai ir švietimo valdininkai?
 
,,Devynerių metų laikotarpis turėtų būti pakankamas, kad šita priemonė, jeigu ji būtų paveiki, būtų atnešusi tam tikrų rezultatų. <…> Bet aš manau, kad šitas pokytis neturėjo labai lemtingos įtakos akademijos pasiekimams. Netgi atvirkščiai – man atrodo, mokslas birželio mėnesį atnešė gerokai daugiau problemų negu pridėtinės vertės”, – LRT rado laidoje ,,10 balų” sakė LŠDPS pirmininko pavaduotoja Lilija Bručkienė.
 
 Kaip rašoma  šios LRT radijo laidos ,,10 balų” pristatyme, kitąmet balandis, gegužė ir birželis bus dar intensyvesni: laukia progimnazistų projektinių darbų atsiskaitymai, dešimtokų pagrindinio ugdymo patikrinimai (PUPP), vienuoliktokų tarpiniai žinių patikrinimai, dvyliktokų valstybiniai brandos egzaminai, o ir tie, kas bus nepatenkinti šių metų tarpinių rezultatais, galės juos perlaikyti kitąmet. Mokyklų pavaduotojai jau dabar susiduria su iššūkiu – kaip suderinti kitų metų pamokų tvarkaraštį su gausybe atsiskaitymų, patikrinimų ir egzaminų? Jie neslepia – nuotolinio mokymo bus dar daugiau.
 
,,Devynerių metų laikotarpis turėtų būti pakankamas, kad šita priemonė, jeigu ji būtų paveiki, būtų atnešusi tam tikrų rezultatų. <…> Bet aš manau, kad šitas pokytis neturėjo labai lemtingos įtakos akademijos pasiekimams. Netgi atvirkščiai – man atrodo, mokslas birželio mėnesį atnešė gerokai daugiau problemų negu pridėtinės vertės.”
Kyla klausimas – bet ar tai tikrai tokios pamokos duos norimą rezultatą – geresnį lankomumą ir geresnius akademinius pasiekimus? O gal vertėtų pripažinti mokslo metų ilginimą klaida ir grįžti prie trumpesnių mokslo metų?
 
LRT radijo laidos ,,10 balų” (ved. Jonė Kučinskaitė), kurioje dalyvauja LŠDPS pirmininko pavaduotoja Lilija Bručkienė, įrašą žiūrėkite čia.