Bėgimas vietoje. Įspūdžiai iš LŠDPS derybų su ŠMSM (09-05)

2019-09-09

alt

Tiems, kurie atidžiai seka derybas dėl kolektyvinės sutarties tarp LŠDPS ir ŠMSM, priminti nereikia, kad šis procesas trunka jau kone pusmetį. Nuo rugpjūčio pabaigos susitinkama kiekvieną ketvirtadienį. LŠDPS derybininkai ir dalyvaujantys mokytojai laukia stebuklo – gal pagaliau pavyks susitarti su ŠMSM nors dėl vieno keliamo klausimo iš esmės.

Ir vėl nėra kuo pradžiuginti. Dėl ŠMSM užsiimtos pozicijos judame vėžlio žingsneliu, bet, reikia pripažinti, ne atgal – ir tai, stebint valdininkų polinkį neskubėti, pralaukti, pratempti, guodžia.

Šio ketvirtadienio derybų rezultatai tokie:

  1. ŠMSM patikino, kad Vyriausybė skyrė 22, 2 mln. eurų ikimokyklinio ugdymo pedagogų algoms didinti. Šis faktas buvo pavadintas ISTORINIU ŠANSU, nes buvo suprasta šių pedagogų darbo svarba mūsų valstybei (pagaliau). Kada ir kaip šie pinigai pasieks ikimokyklinio ugdymo įstaigas, bus tariamasi kituose posėdžiuose (šių derybų metu ŠMSM pasiūlytos datos netenkino LŠDPS derybininkų) – IKI GALO NESUSITARTA.
  2. Pedagogams, dirbantiems bendrojo ugdymo mokyklose, buvo pažadėta, kad jų reikalavimai (nuo 2020 m. sausio 1 d. didinti atlyginimus 5 proc., nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. – 10 proc. ir nuo 2021 m. sausio 1 d. dar 10 proc.) iš principo neprieštarauja ŠMSM nuostatai, todėl būtų galima šį susitarimą įtraukti į pradinį kolektyvinės sutarties projektą, BET… ar pavyks šį tikslą įgyvendinti, priklausys nuo Finansų ministerijos galimybių ir Vyriausybės pritarimo – IKI GALO NESUSITARTA.
  3. Dėl mokinių skaičiaus klasėje ŠMSM pasiūlė nuo 2023 m. 5 – 8 kl. mokinių skaičių klasėje sumažinti iki 28 mokinių (????). LŠDPS nepritarė šiam projektui ir paprašė paskaičiuoti, kiek reikės pinigų, jeigu palaipsniui būtų mažinamas mokinių skaičius 1, 5, 9 ir 11 kl. – NESUSITARTA.
  4. LŠDPS išanalizavo praeitose derybose ŠMSM pasiūlytą taikyti mokyklose suminės darbo apskaitos sistemą. LŠDPS atstovai argumentuotai išsakė nuogąstavimus dėl kai kurių šio apmokėjimo sistemos ypatumų, nelabai tinkančių mokykloms. Buvo užduoti rūpimi klausimai, į kuriuos ŠMSM pažadėjo atsakyti rugsėjo 12 d. – IKI GALO NESUSITARTA.
  5. Dėl dvyliktokų 33 ugdymo savaičių skaičiavimo. ŠMSM pasiūlė, kad pasibaigus mokslo metams ir prasidėjus egzaminų sesijai mokytojai kreiptųsi į mokyklos administraciją ir prašytų apmokėti konsultacijas, vykdomas dvyliktokams pasibaigus oficialiam pamokų ciklui (dėl konsultacijų, jeigu mokytojas yra numatęs dirbti su ketvirtokais pasibaigus ugdymo procesui, būtų galima kreiptis ir iš anksto, pvz., rugsėjo mėnesį, skirstantis krūvį). Tačiau tokiu atveju problema, egzistuojanti visose respublikos gimnazijose, iš esmės nesprendžiama. Viskas paliekama mokytojų ir kiekvienos ugdymo įstaigos administracijos derybiniams gebėjimams ar finansinėms galimybėms. TAI VIENA IŠ GALIMŲ IŠEIČIŲ SUSIDARIUSIOJE KEBLIOJE SITUACIJOJE.

Taigi, derybų rezultatai akivaizdžiai matomi iš galutinių susitarimų, kurių vis dar pagrindinė mintis – IKI GALO NESUSITARTA… Kitos derybos rugsėjo 12 dieną (ketvirtadienį)…

LŠDPS informacija