Abiturientams nuo šiol – sunkesnis anglų kalbos egzaminas.
Per šių metų brandos egzaminų sesiją dvyliktokai paskutinį kartą laikė anglų kalbos egzaminą pagal ankstesnę programą, todėl jį sudarė atitinkamai 40 proc. B1 lygio ir 60 proc. B2 lygio užduočių. Kitais metais egzamino užduotys bus rengiamos pagal atnaujintoje programoje numatytus reikalavimus ir turės siekti B2+ kalbos mokėjimo lygį.
Anot NŠA, daugelyje Europos Sąjungos (ES) šalių mokyklą baigdami jaunuoliai būna pasiekę pirmosios užsienio kalbos B2 mokėjimo lygį. Tarptautiniai ekspertai Lietuvai esą yra pateikę rekomendacijas dėl poreikio organizuoti vieno kalbos mokėjimo lygio egzaminą ir orientuotis būtent į kiek aukštesnį – ne tik B2, bet ir į B2+ lygį.
Tuo metu anglų kalbos mokytojai įžvelgia grėsmių. Anot jų, šie konkretūs sprendimai su švietimo bendruomene mažai išdiskutuoti, tad iššūkių gali kilti ne vienas ir ne du.
Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininko pavaduotoja ir anglų kalbos mokytoja Jurgita Kiškienė sako, kad pedagogų nuomonės dėl anglų kalbos egzamino bei šios disciplinos mokymo pokyčių – įvairios, visgi nemažai mokytojų, su kuriais apie tai jau spėjo padiskutuoti, egzamino sunkinimą vertina neigiamai arba tiesiog patenkinamai.
J. Kiškienė
„Mokymasis sudėtingės, galimai mokinių rezultatai bus prastesni“, – mokytojų nuotaikas portalui lrytas.lt apibūdino J.Kiškienė.
Pirmiausia, pasak LŠDPS pirmininko pavaduotojos ir anglų kalbos mokytojos, tokį sprendimą reikėjo apgalvoti atsakingiau.
„Numatomas pokytis yra skubotas, neparuoštas, neapgalvotas ir neišdiskutuotas su švietimo bendruomene. Pagal bendrąsias programas, baigdami mokyklą mokiniai turi būti pasiekę kalbos mokėjimo B2 lygį – kodėl jie bus egzaminuojami iš B2+? Čia kaip laikytum lengvojo automobilio teises, o per egzaminą duotų vairuoti mikroautobusą“, – palygino J.Kiškienė.
Taip pat, anot pedagogės, sklandžiam perėjimui iki B2+ lygio reikėtų ir daugiau laiko, ir daugiau anglų kalbos pamokų mokyklose.
„Sunkinti reikia pradėti ne nuo egzamino, o bent jau nuo 9 klasės programų. Dabar yra sumažintas pamokų skaičius 11–12 klasėse, todėl visiškai nelogiška sunkinti egzamino užduotis tam neturint papildomų laiko resursų“, – vertino ji.
J.Kiškienė išvardijo ir kitus argumentus, kuriuos diskusijose jau iškėlė anglų kalbos mokytojai.
„Mokymasis turi būti orientuotas į kompetencijas, o ne į užduotį, kuri tikrins dar aukštesnio lygio įgūdžius ir žinias. Kyla grėsmė, kad bus koncentruojamasi į egzaminą. Taip pat mokytojai neturės metodinės medžiagos, o ir laiko tinkamai pasiruošti pokyčiui. Rašymo dalyje žodžių skaičius gerokai išaugęs, o rašymui skirtas laikas sutrumpėjęs. Žemesnių gebėjimų mokiniams egzaminas gali būti neįveikiamas. Rezultatai, greičiausiai, stipriai nukentės vidutiniškai besimokantiems mokiniams“, – dėstė pedagogė.
Daugiau šia tema skaitykite Agnė Liubertaitės, Lrytas.lt, straipsnį ,,Abiturientams nuo šiol – sunkesnis anglų kalbos egzaminas: nors patarė užsienio ekspertai, mokytojai jau vardija grėsmes” 2024-08-25