Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga

Teisininkas

Mes Feisbuke

Aktualijos

News/Aktualijos straipsniai bus publikuojami Aktualijos modulyje



Prezidentės teisėkūros „varnelė“ arba kam skambina paskutinis skambutis
Antradienis, 11 Gruodis 2018 18:34

Kelis pastaruosius metus stebiu situaciją, kuomet vos ne kiekvienas eterį gaunantis viešas kalbėtojas manosi esąs švietimo ekspertas. Tai gali būti nekilnojamo turto verslo atstovas, politikas, bankininkas ir dar dievaži kas. Švietimo ekspertais tampa ir „olialia“ mamytės bei tėveliai, kurie nesibodi mokytojams nurodinėti, kokius „pedagoginius metodus“ šie privalą taikyti mokydami jų nepakartojamus ir talentingus vaikučius – tikrus deimančiukus. Tokia padėtis dar labiau devalvuoja ir taip jau prestižo nebeturinčią mokytojo profesiją. Todėl manau, kad praėjusį sekmadienį apie 6 tūkstančius piliečių (policijos vertinimu) sutraukęs mokytojų streiko palaikymo mitingas tikrai negali būti paskutinis ir mokytojų darbo užmokesčio tema toli gražu nebėra pagrindinė mokytojų protesto bangoje.

 
Ar rinkiminiai pažadai yra žodžių: melas, demagogija, manipuliacija sinonimai?
Pirmadienis, 10 Gruodis 2018 09:33

Ateinančiais metais bus daug rinkimų. Rinkiminės kampanijos jau prasidėjo. Gal jau pamiršome, kad 2016 m. Lietuva išsirinko Seimą? Seimas ir jo suformuota vyriausybė šiais metais įveikė pusiaukelę. Ką turime? 2016 m. rugsėjo 8 d. portalai ,,Delfi“ ir ,,15min.“ publikavo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos politinę reklamą, kurioje tuometinis kandidatas ir dabartinis Seimo švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša išdėstė savo ir minėtosios politinės partijos rinkiminę strategiją švietimo klausimais:

Citata įžangai: Be švietimo nėra NIEKO. E. Jovaiša.

 

Komentaras: Be komentarų.

 
Nekalbėkime apie pinigus, pakalbėkime apie vaikus (II dalis)
Penktadienis, 07 Gruodis 2018 08:53

Antrasis reikalavimas

• Pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio kėlimo programa, kurioje būtų nurodytos konkrečios datos ir dydžiai. Pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus didinti 20 proc,
Visi šiuo metu labai daug kalba apie pinigus. Oficialieji valdžios atstovai tik apie juos ir kalba. Kaltina mus, kad norime atimti lėšas tai iš vienos socialinės grupės, tai iš kitos, norime sužlugdyti ekonomiką, sustabdyti šalies gyvenimą, reikalaujame išskirtinių teisių ir panašiai. Įdomus faktas – net pristatymuose Vyriausybėje, oficialiuose spaudos pranešimuose ilgai buvo kalbama apie mistinius ir visiškai nerealius tris šimtus milijonų, tačiau kai tik sėdo specialistai skaičiuoti, paaiškėjo, kad tie skaičiai, kaip ir visi kiti iki šiol girdėti argumentai, kodėl mūsų reikalavimų neįmanoma įvykdyti, išnyko kaip muilo burbulas. Taip tiesiog paraibuliavo, sumirgėjo kaip pigus blizgutis, skirtas masiniam vartojimui, ir išnyko. Nes nebuvo jokių skaičiavimų, jokių racionalių siūlymų. Buvo bandymas manipuliuoti skaičiais, statistikomis, dėl infliacijos poveikio besikeičiančiais atlyginimais, artėjančia (kiek teko kalbėti su specialistais, į visišką skurdą nustumsiančia) mokesčių reforma. O juk mes prašome ne iš karto tos visos sumos, mes norime derėtis dėl ,,darbo užmokesčio programos, kurioje būtų nurodytos konkrečios datos ir dydžiai.‘‘ Tai yra, kad būtų ne tušti pažadai, o konkretus dokumentas, įpareigojantis valstybę neapgauti savo piliečių. Kodėl tokios svarbios lėšos? Ar tikrai mes ką nors iš ko nors norime atimti? Be abejo ne. Tai patvirtino ir pakviesti garbiausi šalies ekonomistai, kurių pavardžių čia nenoriu minėti, kad nebūčiau apkaltinta politikavimu. Savo skaičiavimus jie oficialiai irgi paviešino. Šitie gerokai per dideli skaičiai - tai pats populiariausias būdas sukiršinti visuomenę, demonizuoti mokytojus ir diskredituoti tą Dovydo ir Galijoto kovą, į kurią pakilome. Bet žadėjau kalbėti ne apie pinigus, o apie vaikus. Kodėl lėšos vis dėlto svarbios?

 
Mokytojų ir toliau negirdi
Pirmadienis, 03 Gruodis 2018 20:27

altNėra žmogaus – nėra problemų?

Ministrė bus atstatydinta, bet nereiškia, kad pagrindinės problemos sprendžiamos, jos net neišgirstos. Regis, jau nelieka abejonių, kad nauja etatinė sistema – ne reforma, o nevykęs eksperimentas. Tačiau ministerijos surašytuose tarimosi su profsąjungomis protokoluose pagrindiniai reikalavimai atsidūrė skiltyje “nesutarta”… O ir sutartuose atsirado tokių kaip “nustatyti aiškias taisykles metiniam etato valandų skaičiavimui”. Kokias taisykles, pagal kokius kriterijus? Kaip pamatuojamas tas „aiškius“? Ar tokio konkretumo frazė gali būti laikoma susitarimu?

 
V. Targamadzė. Švietimo spirgai ir spirgučiai
Pirmadienis, 13 Lapkritis 2017 10:33

Prof. habil. dr. Vilija Targamadzė, kuri šiuo metu vadovauja ir Lietuvos švietimo tarybai, kritikuoja tiek universitetinio tinklo pertvarką, tiek neseniai pasirašytą Lietuvos švietimo ir mokslo šakos kolektyvinę sutartį. Jai neaiškūs punktai, kuriais profesinės sąjungos prisiima įsipareigojimus už visą bendrojo ugdymo bendruomenę, nors ši joms tokių įgaliojimų nesuteikė.

 
<< Pradžia < Ankstesnis 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Kitas > Pabaiga >>

Puslapis 8 iš 57

Artimiausi renginiai

Birželis 2019
P A T K P Š S
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
2019.06.27
LŠDPS derybų grupė ministerijoje dalyvaus derybose dėl Lietuvos švietimo ir mokslo šakos kolektyvinės sutarties
2019.07.03
LŠDPS pirmininkas dalyvaus Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje vyksiančioje prof. Tommaso Agasisti paskaitoje „Mokyklų efektyvumo įvertinimas tarptautiniu lygiu: įrodymai, iššūkiai, galimybės ir perspektyvos".